#1000raons

El passat 18 de novembre la Fundació La Roda va col·laborar a l’acte #1000raons organitzat per l’Associació Front Marítim Barceloneta.
Durant tot el dia, el Parc de la Barceloneta va ser l’escenari de tot tipus d’activitats destinades al lleure familiar. De les 11 fins a les 8 del vespre, les famílies van gaudir d’activitats de robòtica, maquillatge, manualitats, esports i un munt d’actuacions infantils.

L’Associació Front Marítim Barceloneta va engegar la iniciativa coincidint amb el Dia Mundial Contra el Càncer de Mama, amb l’objectiu de realitzar accions de captació de fons per als diversos projectes de recerca que es realitzen a l’Hospital del Mar i l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques.
La sensibilització per la prevalença d’aquesta patologia, 1 de cada 8 dones la desenvoluparan, i la proximitat d’un gran centre de recerca com és l’Hospital del Mar ha estimulat als associats de l’entitat per engegar la campanya. Segons l’Associació Espanyola Contra el Càncer, el de mama és el tumor maligne més freqüent entre les dones de tot el món, a excepció dels càncers de pell no melanomes. A Catalunya la taxa d’incidència és de 83,9 casos per cada 100.000 habitants.