3r Congrés Català de l’Associacionisme i el Voluntariat

La tercera edició del Congrés Català de l’Associacionisme i el Voluntariat tindrà lloc el pròxim 20 de maig, amb dos eixos temàtics: els reptes del voluntariat en el marc d’un nou país, i el foment de l’associacionisme i la participació ciutadana.

Per tal de preparar el congrés i garantir la participació de persones voluntàries i organitzacions arreu del territori català, s’han convocat 17 sessions de treball entre el 18 de febrer i el 18 abril.
La Roda va assistir a la 3a trobada que va tenir lloc a Barcelona i va comptar amb persones vinculades a diferents entitats sense afany de lucre i altres institucions.

Durant la sessió de treball es va debatre sobre els cinc eixos del Congrés: El dia a dia de les entitats i persones que hi participen, els recursos de les entitats, la relació amb l’administració, la comunicació i incidència del que es fa i el treball en xarxa.
Organitzades per la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària de la Generalitat de Catalunya, aquestes jornades han de servir per a formular recomanacions i reflexions que siguin debatudes en el marc del Congrés i per tant tinguin la seva translació al sector. Això és, que tinguin la capacitat real de transformar o consolidar les normatives, les regulacions, les pràctiques o les actuacions que impactin en el sector i que han estat font de debat.
Per assolir aquest objectiu és molt important escoltar totes les veus i garantir la màxima participació del sector. És per això que del 18 de febrer al 18 d’abril d’enguany tindran lloc arreu del país aquestes jornades precongressuals del III Congrés Català d’Associacionisme i Voluntariat, on són convidades a participar entitats, persones voluntàries i altres agents vinculats a l’associacionisme i el voluntariat.

-Dijous, 18 de febrer – Lleida
-Dijous, 25 de febrer – Figueres