El TNC se suma al projecte DESLIMITA’M

tnc_colorEl Teatre Nacional de Catalunya serà a partir d’aquesta temporada un nou col·laborador del projecte Deslimita’m!, organitzat per la Fundació La Roda i l’AssAfegeixociació ImpactaT intervencions teatrals. Aquest projecte du a terme una tasca d’inclusió social amb joves en risc d’exclusió, utilitzant el teatre com un mitjà no violent de transformació social i de reflexió sobre els seus conflictes més immediats, que poden trobar en la creació teatral algunes eines que els ajudin a superar conflictes vinculats amb les seves circumstàncies individuals i col·lectives. Gràcies a iniciatives com aquesta, Deslimita’m! pot continuar creixent, oferint serveis i formacions en un moment econòmicament difícil per la societat i en especial pels joves.

El Teatre Nacional col·laborarà amb la formació escènica dels joves participants, oferint-los la possibilitat d’assistir a alguns assajos d’espectacles de la temporada i mantenir un intercanvi d’impressions amb el seu equip artístic, així com acompanyant d’una mirada professional externa els processos de creació realitzats pels joves al llarg del desenvolupament del projecte.

Aquest aspecte fonamental del TNC com a servei públic amb desenvolupaments i col·laboracions amb projectes social facilita l’accés al teatre a col·lectius amb dificultats especials. Només cal recordar “Taxi… al TNC!”,l’espectacle inaugural que va destinar tota la recaptació a 8 tallers teatrals del programa Apropa Cultura, del qual el TNC forma part molt activament, o el fet de ser pioners en les sessions d’audiodescripcions i d’interpretació de llenguatge de signes, especialment pensades per a nens que no poden llegir, activitats possibles gràcies a la col·laboració de la Fundació ONCE, Aptent i Fundació Vodafone.

Teatre Nacional de Catalunya