Assistim a la sessió “Català i empresa. Ja estàs al dia?”

img-20150702-wa0003Dijous passat, 2 de juliol, vam assistir a la sessió “Català i empresa. Ja estàs al dia?” que va tenir lloc a l’auditori del Mobile World Centre de Barcelona.

La sessió va estar organitzada per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i conduïda per Albert Closas, director del programa Valor afegit, de TV3.

Pere Torres, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Ocupació, va obrir la sessió afirmant que la presència del català en el sector empresarial encara és deficitària.

Seguidament hi van intervenir representants del món empresarial: Víctor Campdelacreu, president de PIMEC Barcelona; Miquel Àngel Fraile, secretari general de la CCC; Joan B. Casas, degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya; Josep Maria Paños, president de l’Associació Catalana d’Assessors Fiscals, Comptables i Laborals; Josep Maria Lleal, membre del Consell d’Administració d’ATO; Eloi Font, soci director de Font Advocats, i Marta Royo, economista i publicitària, creadora de Mosaiking Comunicació.

En la cloenda de l’acte, Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, va destacar que la Direcció General de Política Lingüística treballa amb el Departament d’Empresa i Ocupació, amb l’Agència Catalana del Consum i amb les organitzacions empresarials per avançar pel que fa al català. Així mateix, va constatar la voluntat dels comerços, de les empreses, dels col·legis professionals, etc., per promoure l’ús de la llengua. Segons Franquesa, “la llengua és fonamental a l’hora d’establir una relació empresarial” i “el teixit comercial ha avançat molt pel que fa a l’ús del català”.