Assistim al XV congrés fundraising

headerEl passat mes de setembre, l’Associació Espanyola de Fundraising va organitzar un dels actes amb millor oferta formativa sobre captació de fons per al Tercer Sector: El XV Congrés de Fundraising.

La Fundació La Roda es va traslladar a Madrid on va coincidir amb nombroses entitats del Tercer Sector i vam poder posar en comú diferents aspectes que es plantegen a nivell de captació de fons. Durant els 3 dies que va durar l’esdeveniment en el qual es va propiciar un espai on compartir i intercanviar experiències i que va potenciar el treball en xarxa, es va poder gaudir de 6 conferències, 20 tallers amb diferents nivells, espais de networking i 3 sessions de Masterclass sobre estratègia, storytelling i eines en línia.

En els tallers de treball que es van presentar, es van poder triar els temes que més afinitat tenien per als usuaris i s’adaptessin a les seves necessitats. Els millors professionals del fundraising van parlar en ells sobre el street Màrqueting, l’organització d’esdeveniments o la fidelització.

En tema de conferències es va poder comptar amb ponents d’alt nivell nacional i internacional com Marcelo Iñarra, Oisin Lunny o Juan Luís Sánchez que van presentar multitud de novetats en captació de fons.
Durant el Congrés, es va posar de manifest la importància dels donants i l’obligació d’escoltar-los. Segons dades de l’estudio “Realitat del Soci a Espanya-2015” aportats pels organitzadors del congrés, les aportacions periòdiques dels socis de les ONG espanyoles ja suposen el 36% dels ingressos de les entitats i les donacions no han deixat de créixer des de 2011.