Barcelona: Capital Europea del Voluntariat 2014.

bcn-voluntariat_2014-baixaAquesta és una iniciativa del Centre Europeu del Voluntariat.

L’objectiu de la capitalitat és promoure el voluntariat en l’àmbit local per mitjà del reconeixement a aquells municipis que donen suport i mantenen una estreta col·laboració amb entitats i organitzacions de persones voluntàries o que promoguin l’altruisme, tal com assenyalen les recomanacions de l’Agenda de Polítiques sobre Voluntariat a Europa. Barcelona ha demostrat sobradament que pot implementar les recomanacions PAVE (sigles en anglès de l’Agenda de Polítiques sobre Voluntariat a Europa) amb la capacitat demostrada a l’hora de promoure i facilitar la mobilitat de persones voluntàries.

La presidenta de la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS), Francina Alsina, va ser present a l’acte de proclamació celebrat al Parlament Europeu i va mostrar el seu entusiasme pel què suposa per a la ciutat de Barcelona, per a la ciutadania que fa voluntariat i per a la Federació Catalana de Voluntariat.

El projecte que va donar cos a la candidatura va estar elaborat per un equip tècnic mixt de l ‘Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, que va comptar amb el suport de la FCVS i FASVOL (ambdues entitats membres del CEV).

El guardó fa palès el bon moment que viu el voluntariat i l’associacionisme a Barcelona i a Catalunya i l’excel·lent projecció internacional dels seus projectes i iniciatives. És destacable en aquest sentit el fet que en el marc de projecte europeu VERSO (Voluntaris per a l’Ocupació Europea) en el qual participen 8 països, les 5 bones pràctiques d’entitats catalanes (totes amb seu a Barcelona) figuren entre les 10 primeres més ben valorades, d’un total de 35 presentades.