Arrenca la campanya nadalenca de El Corte Inglés amb l'espai infantil de Nadal

Del 3 al 18 de desembre, els centres catalans d'El Corte Inglés programen més de 500 activitats familiars gratuïtes, amb motiu de Nadal. Durant tots els caps de setmana i dies festius ininterrompudament, l'Espai infantil de Nadal oferirà gratuïtament espectacles de màgia, contes, titelles, pallassos, grups d'animació, música, circ als seus establiments barcelonins de Francesc Macià i Can Dragó, i també als de Cornellà, Sabadell i Tarragona.

Tercera Edició del Congrés Internacional d'Espais d'Art i Salut

La tercera edició del Congrés Internacional d'Espais d'Art i Salut, que es va celebrar a l'Hospital de Dénia va ser l'escenari de presentació a terres valencianes del "Tiretades", un projecte impulsat per la Fundació La Roda i Art & Coop. Experts de primer nivell van tractar la realitat científica de com l'art pot influir en l'estat anímic dels pacients i millorant la seva estada hospitalària.

Amb l'oportunitat que ens van oferir de presentar el nostre projecte en aquesta important cita, única d'aquestes característiques a Europa reafirmem la important labor als hospitals que el projecte Tiretades realitza.

"Fem un te?"

El passat 9 de novembre vam rebre la visita del Institut Diversitas a La Roda per explicar el seu projecte orientat a sensibilitzar la ciutadania per resoldre conflictes i promoure la convivència als barris.

Arran d'aquesta proposta, va sorgir la primera trobada “Fem un Te” inclosa a la dinàmica de la Xarxa BCN a les instal·lacions que la Roda té al carrer de la Sèquia de Barcelona.
Els Bancs del temps com a exemple d'economia alternativa va ser el tema de conversa que va proposar Diversitas al voltant d'una tassa de te dirigida per Josefina Altés.

Goita, ‘Els Pastorets’!: exposició itinerant

“100 anys de Pastorets” de Josep M. Folch i Torres

Dins del conjunt d'actes que commemoren el centenari dels Pastorets de Josep Maria Folch i Torres, s'ha creat una mostra de petit format que anirà rodant per diverses entitats del món cultural.
La mostra "Goita, Els Pastorets!" commemora el centenari d'una de les obres teatrals més representades a Catalunya cada any i consisteix en un conjunt de panells que repassen l'argument dels Pastorets, la biografia de Josep Maria Folch i Torres i la història de l'obra, des de la seva estrena l'any 1916 fins a l'etapa actual en què es representa cada any per Nadal a més de setanta municipis de tota Catalunya i Andorra.

Voluntariat i salut mental

El passat 25 d'octubre va tenir lloc l'11a edició de la Jornada de voluntariat en l'àmbit de la salut sota el títol «Voluntariat i salut mental».

L'acte, organitzat per la Federació Catalana de Voluntariat Social (FCVS), va ser un espai de reflexió, intercanvi i aprenentatge envers el voluntariat i la salut mental on La Roda va participar aportant un espectacle de teatre fòrum.

Renovem la nostra Etiqueta Responsable

La Fundació La Roda ha renovat l'Etiqueta Responsable, promoguda per Ingenieria Social i l’Associació +Responsable. Durant 3 anys seguits mantenim els nostres 10+1 compromís en els àmbits econòmic, social i ambiental i els nostres objectius de futur per continuar avançant vers la Responsabilitat Social.

La 7a Setmana de la Responsabilitat Social a Catalunya, organitzada per Ingenieria Social S.A.L i l’Associació +Responsable, es va inaugurar el passat 19 d’octubre al Palau Macaya de Barcelona. Durant quatre dies, empreses, entitats, la ciutadania i les principals institucions del territori van debatre i reflexionar entorn de la responsabilitat de les organitzacions i el seu paper en la societat actual. Durant la trobada es van oferir jornades de portes obertes, tallers per a la ciutadania, accions de voluntariat i un seguit d’activitats que van donar veu a la responsabilitat social a més d'un seguit de conferències, tallers i espais de trobada entre professionals del sector.

La Fundació La Roda signa el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat 2012-2022

La Fundació La Roda ha signat el Compromís Ciutadà per a la sostenibilitat 2012-2022 per una Barcelona més equitativa, pròspera i autosuficient. Amb aquesta signatura ens comprometem a millorar els nostres processos, fomentar actituds responsables i, en general, a ajudar al fet que Barcelona sigui una ciutat més sostenible, neta i respectuosa amb el medi ambient.
El Compromís Ciutadà per a la Sostenibilitat és el fruit d'un intens procés protagonitzat per la societat civil amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona amb la finalitat d'avançar col·lectivament en la construcció i tranformació d'una ciutat més sostenible d'acord amb 10 grans objectius i 100 línies d'acció.

Charity Day de Hewlett-Packard

Actualment, existeixen moltes empreses que exerceixen un paper important en la gestió de la necessària solidaritat social. Són cada vegada més les que adquireixen una responsabilitat i compromís enfront de les necessitats de la seva comunitat ja sigui controlant l'impacte de la seva activitat o desenvolupant accions en l'àmbit laboral, mediambiental o implicant-se en el desenvolupament de projectes socials per part d'entitats sense ànim de lucre.
Aquest és el cas de Hewlett-Packard Invent (HP) situat a Sant Cugat i la celebració anual del Charity Day, un esdeveniment destinat a recaptar fons per fer suport a la labor de diferents projectes solidaris d'ONG proposats pels seus treballadors.

Comença a Rodar "Cent anys d'Els Pastorets"

La Fundació Cívica Oreneta inaugura a Badia del Vallès el calendari de l'exposició itinerant "Cent anys d'Els Pastorets" de Josep Maria Folch i Torres que rodarà arreu de Catalunya
Del 22 de setembre i fins al 5 d'octubre es podrà visitar al vestíbul del Centre Cívic del municipi.
De caràcter divulgatiu i adreçada a petits i grans, Goita, 'Els Pastorets'! Es va inaugurar el passat 5 de juny al Parc de la Ciutadella de Barcelona en el marc de la Tamborinada 2016.
L'exposició ofereix documentació inèdita sobre Els Pastorets del famós autor i ha estat il·lustrada amb els dibuixos d'Inés Valls i el disseny d'Aixa Rocks. L'actriu i pedagoga, Eva Saumell, ha estat la documentalista de la mostra i en Francesc Foguet s'ha encarregat del comissariat de l'exposició.
L'exposició està organitzada per la Fundació Folch i Torres, el Centenari dels Pastorets de Folch i Torres, la Coordinadora de Pastorets de Catalunya i la Fundació La Roda.

Associa't a la Festa

La Fundació La Roda celebra un any més la festivitat de la Mercè, que enguany presenta una nova proposta d'espai multi escenari amb més de 200 associacions i activitats sota el lema "Associa't a la Festa".

Diumenge 25 de setembre, la plaça Catalunya oferirà una gran varietat de propostes de caràcter lúdic i festiu pensades i executades per associacions de tota la ciutat.

Amb més d'11 espais repartits per la Plaça amb activitats de caràcter lúdic i festiu, les associacions promouran les accions que durant tot l'any realitzen als diferents barris i districtes de la ciutat.

Pàgines

Subscriure a Noticies