Èxit a la campanya nadalenca de programació infantil per El Corte Inglés

Com cada any, La Roda és l'entitat escollida per les programacions infantils que es realitzen a l'espai nadalenc dels Corte Inglés de Catalunya.
Durant tots els caps de setmana i dies festius de Nadal, als centres catalans d'El Corte Inglés es programen espectacles familiars gratuïts on la música, titelles, màgia, ball, pallassos, grups d'animació, circ i fins i tot l'entranyable cagatió nadalenc es reparteixen en sessions de matí i tarda.

Hem donat 10.000 joguines

En la seva primera edició, la campanya “Missió: Dona una joguina” ha ajudat a 8.325 nens i nenes amb l'ajut de 73 entitats sense afany de lucre on La Roda també ha participat.
Fundació Real Dreams i l'Associació Cívica la Nau van sumar forces organitzant aquesta campanya solidaria de recollida de joguines al Nadal amb l'objectiu de recaptar muntanyes de joguines.

Visitem l'Aula Hospitalària Germans Trias i Pujol

El passat més de desembre vam poder assistir a unes de les activitats realitzades dins el projecte TIRETADES i allà vam conèixer la Roser Jové, la mestra de l'Aula Hospitalària Germans Trias i Pujol (Can Ruti).

La Roser ens va explicar en què consisteix una aula hospitalària, què solen fer-hi, quins són els alumnes que treballen en aquesta aula i quina relació té ella amb la resta dels metges de l'hospital.

Manual de la transparència per a entitats sense ànim de lucre

El Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB (LPCCP) ha publicat en format digital, de forma gratuïta i en línia, el llibre Transparència i qualitat de la informació de les entitats sense ànim de lucre.

Aquesta publicació ofereix pautes perquè les entitats sense ànim de lucre puguin aplicar criteris de transparència i de qualitat de la informació. Al Manual s’explica què és la transparència, per què és important per les entitats i quins criteris de qualitat s’han d’aplicar per a fer una comunicació veritablement transparent.

Aniversari de consolidació i compromís social

“Calidad Pascual” va celebrar el passat 19 de desembre el seu desè aniversari de l'obertura de les seves instal·lacions de Gurb (Osona), commemorant d'aquesta forma l'històric desenvolupament de la seva cadena de valor catalana. La companyia sempre ha apostat des dels seus orígens per la consolidació i l'augment de la seva presència a Catalunya i és un exemple clar de compromís amb la creació de valor per a la societat catalana a través de la inversió i la creació d'ocupació.

“No solament ens felicitem per l'aniversari de la planta, sinó que des de fa molts anys Pascual està compromesa amb la creació de valor per a la societat catalana, amb una gran confiança en les possibilitats que Catalunya ens ofereix”, va explicar el president de Calidad Pascual, Tomás Pascual Gómez-Cuétara.

La Roda assisteix a l'acte de reconeixement de bones pràctiques de responsabilitat social

La Fundació La Roda assisteix com a entitat convidada a l'acte de reconeixement de bones pràctiques de responsabilitat social que va tenir lloc el passat dilluns 15 de desembre a la Llotja de Mar de Barcelona. Amb aquesta iniciativa s’ha volgut reconèixer el paper actiu i compromès que porten a terme les empreses petites i mitjanes en matèria de responsabilitat social. Les vint empreses recullen una gran diversitat, desectors, de territori, de dimensions, de propietat, o d’antiguitat.

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, i el president del Consell de Cambres de Catalunya, Miquel Valls, van presidir l’acte com a mostra de suport al reconeixement de les empreses que aposten per la millora de la competitivitat des del compromís a la societat.

Festival d'homenatge de la cultura popular a l'autor d'Els altres catalans

En el marc dels actes commemoratius del 50è aniversari de la publicació del llibre Els altres catalans, es va celebrar el passat 13 de desembre un festival d'homenatge de l'associacionisme i la cultura popular a la figura de Paco Candel.

El Barcelona Teatre Musical va ser l'espai escollit per la celebració que va reunir uns 300 intèrprets, entre músics i cantaires, per homenatjar la figura de Paco Candel i on també van participar coles sardanistes i de gegants.

Deslimita'm a la revista Barcelona Metròpolis

La revista Barcelona Metròpolis dedica el seu Dossier ciutats educadores al projecte Deslimita'm.

Deslimita'm, el programa Apropa Cultura i la iniciativa d’intercanvi de temps del restaurant La Trobada de Terrassa són les tres experiències de lluita contra l’exclusió social a través de la cultura, l’acció teatral i l’ocupació que la revista ha fet servir per parlar de la cohesió social.
La revista, editada per l’Ajuntament, explica com el projecte Deslimita'm, impulsat per la fundació La Roda i l'Associació ImpactaT, apropa als escenaris joves en risc d’exclusió social que, a través del teatre, expressen allò que els preocupa o els genera conflictes.

SuperHerois!!!

Mireu-vos al mirall i veureu que darrere d'aquests ulls de vegades avorrits, altres alegres i gairebé sempre cansats, podeu trobar un superheroi. Amb l'objectiu de recaptar muntanyes de joguines, la Fundació La Roda, junt amb altres entitats com Fundació Comtal, Fundació REIR o Fundació La Salut Alta, hem començat a buscar a aquests herois anònims amb l'objectiu que tots els nens i nenes tinguin la possibilitat de poder tenir joguines noves amb les quals jugar aquest Nadal.

“Tots podem ser un superheroi”, és el lema de la campanya que ens ajudarà a fer la recaptació d'aquestes joguines.

La Roda a les programacions familiars de Nadal del Corte Inglés

Aquest cap de setmana arrenquen les programacions familiars nadalenques als Corte Inglés de Catalunya.

Els centres del Corte Inglés de Cornellà, Can Dragó, Francesc Macià, Sabadell i Tarragona un any més han escollit la Fundació La Roda per programar els espectacles d'animació que completen les extenses propostes i suggerencies que com sempre acompanyen les famílies en aquestes dates tan especials.

A partir d'aquest dissabte 6 i fins al 30 de desembre, titelles, contes de Nadal, pallassos, circ, espectacles de màgia i el ja tradicional Caga Tió seran les activitats que es podran veure gaudir en dos sessions de matí i tarda.

Un cop mes, la programació d'espectacles familiars de La Roda es l'escollida per la firma com a prova de fidelitat a la feina ben feta, la qualitat dels grups i a la responsabilitat social que aquest gest suposa per les entitats del tercer sector. El Corte Inglés és una empresa privada coneixedora del compromís social i cultural que suposa contractar amb La Roda i els beneficis directes en el desenvolupament dels projectes que la fundació manté arreu de Catalunya.

Pàgines

Subscribe to Noticies