Som Cultura Popular, una mostra del patrimoni immaterial a Barcelona

La Fundació La Roda, com a entitat que promou la cultura, les tradicions festives i la llengua catalana va assistir a la jornada inaugural de la mostra de cultura popular, “Som Cultura popular”, que l'Ajuntament de Barcelona va programar del 21 al 24 de gener amb més de 130 associacions participants i prop de 300 propostes i activitats.

“Tiretades-Salut de colors”

El passat 5 de gener i aprofitant l'arribada dels Reis Mags d'Orient a l'hospital Germans Trias i Pujol, vam presentar el documental participatiu “Tiretades-Salut de colors”.
La jornada va començar amb la presentació del documental de la mà del gran animador i presentador Pep Callau, que aquell dia no va voler deixar d'acompanyar-nos en aquest acte tan important per la nostra Fundació.

Institucions i entitats reten homenatge a les persones voluntàries en el seu Dia Internacional

Un any més, amb motiu del Dia Mundial del Voluntariat que enguany es va celebrar el 5 de desembre, el Departament de Benestar Social i Família va organitzar un acte de reconeixement a la important tasca desenvolupada per les persones voluntàries i les entitats que de manera constant aporten el seu temps i entusiasme per millorar el seu entorn.
La Fundació La Roda va ser present a la celebració que va tenir lloc a la sala Endesa de Barcelona i que va comptar amb la presència entre d'altres de la vicepresidenta i consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté.

Dia del Voluntariat a l'hospital de Badalona

El passat 22 de desembre, la Fundació La Roda, va ser una de les entitats protagonista a l'acte organitzat a l'hospital Germans Trias de Badalona per reconèixer la feina dels voluntaris. Aquest “Dia del Voluntariat” es va celebrar per primer cop i neix amb l'objectiu de donar les gràcies a totes les persones i entitats que col·laboren desinteressadament amb l'hospital de Can Ruti.

Festival de la Infància

Un any més, la Fundació La Roda té una cita amb el Festival de la Infància durant les festes de Nadal coordinant l'espai “Som Infants, Tenim Drets” organitzat per la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència. Enguany la Fundació ha instal·lat un estand dividit en diversos espais cadascun d'ells dedicat a un dret dels infants: Dret de Participació, dret de joc, dret a l'educació i dret a la identitat.

Fent un recorregut per tots ells, els nens i nenes són els protagonistes del programa de foment dels drets on el més important és el coneixement dels valors de forma lúdica.

El Corte Inglés programa amb La Roda espectacles infantils per a la campanya de Nadal.

Programació de desembre a l'espai infantil de Nadal d'El Corte Inglés

Com cada any, el nadal arriva al Corte Inglés i de l'1 de desembre fins al 20, tots els nens i nenes podran gaudir a l'espai Infantil de Nadal d'espectacles de màgia, circ, conta contes, titelles, música en directe de la Fundació La Roda i el més tradicional cagatió pels més menuts.

Tots els centres comercials del Corte Inglés d'arreu de Catalunya es vesteixen de colors i vermells i verds per acollir al Pare Noel que instal·larà casa seva on tots els nens i nenes podran visitar-lo, deixar-li la seva carta.

Com és habitual, la programació d'espectacles familiars de La Roda, és l'escollida per a la campanya de Nadal en els centres de Cornellà, Can Dragó, Francesc Macià, Sabadell i Tarragona que l'empresa té a Catalunya com a prova de fidelitat al treball ben fet, la qualitat dels grups i a la responsabilitat social que això suposa. Totes les programacions que es contracten amb La Roda tenen un benefici social directe en el desenvolupament dels projectes que la Fundació manté a tot el territori.

El grup que tancarà la Tamborinada del 2016 guanya el 15è Sona9

El grup Est Oest ha guanyat el concurs de maquetes Sona 9 a la Sala Apolo de Barcelona. El grup de Vic es va imposar als altres dos finalistes, els mallorquins Roig! i Coet, de Sant Boi de Llobregat.

Després de 9 mesos de competició, d’haver superat les diverses fases i eliminatòries del concurs, Est Oest van guanyar el dret a enregistrar un disc en un estudi, realitzar una gira d’àmbit nacional i beneficiar-se d’una campanya de difusió de l’àlbum i la seva presentació.

La Fundació La Roda guardonada amb el distintiu Etiqueta Responsable que distingeix l'entitat per les seves bones pràctiques amb valors.

El passat 10 de novembre va començar la 6a setmana de la RSE amb les “conferències SOC” que posaven la mira a les bones pràctiques en l'àmbit social, econòmic i mediambientals.
Durant les jornades programades es va destacar la importància del compromís amb la implementació de la RSE com una obligació i va ser amb la creació de l'espai networking on les experiències entre les empreses i entitats assistents van compartir moments d'inspiració importants. També es van entregar els distintius Etiqueta Responsable a totes les organitzacions que, com La Roda, fan una aposta clara per la RSC.

Els projectes de la Roda en la “duIN” de Vitòria-Gasteiz

L'Associació Matiz en col·laboració amb el Servei de Joventut de l'Ajuntament de Vitòria-Gasteiz van presentar a l'octubre “duIN!”, una guia catàleg virtual dirigida a agents socials i educatius que treballen amb joves d'entre 12 i 20 anys, en qualsevol àmbit educatiu amb l'objectiu d'abordar la resolució positiva de conflictes entre les persones joves.
Els projectes de la Fundació La Roda “ACTUEM” i “DESLIMITA'M Teatre Social per a Joves” han servit de referent a l'hora de recopilar experiències de metodologies didàctiques.

Est Oest, premi a la Millor banda en Català

El passat 24 d'octubre es van celebrar les finals del Concurs de Música de Badalona. EST/OEST va guanyar el premi de Millor banda en Català + accèssit Fundació La Roda i LIAR DESIRE el Premi a la Millor banda del Concurs.

La final de la 17a edició del Concurs de Música de Badalona va començar amb la selecció per part del jurat de 14 finalistes d'entre més de 100 bandes que es van presentar. Amb gèneres tan diversos com el  pop, el hip hop, rock, folk, el hardcore o el mestissatge els grups van competir pels premis en les diferents categories de participació.

Pàgines

Subscriure a Noticies