Rebem el certificat d’adhesió al Programa d’Acords Voluntaris

El passat 23 de juliol, l'Oficina Catalana del Canvi Climàtic va organitzar el tercer acte de lliurament de certificats a les entitats adherides al Programa d’Acords Voluntaris al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat.

A l'acte, que va estar presidit pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila i Vicente, es van lliurar 46 certificats a entitats adherides durant l’últim any a aquest programa de reducció d’emissions de CO2, entre les quals esta la Fundació La Roda.

Amb aquesta acreditació, La Roda forma part del grup d'entitats adherides al programa d’acords voluntaris per a la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle a Catalunya.

Presents a la IITrobada d'entitats de foment del català

El passat 22 de juliol es va celebrar la II Trobada d’entitats de foment de la llengua catalana que va estar presidit pel conseller de Cultura, Ferran Mascarell, a l’Auditori del Palau de la Generalitat.
Aquest va ser un acte de reconeixement al compromís actiu del teixit associatiu de Catalunya amb la llengua i en el que van intervenir entitats representatives de tots els territoris de parla catalana: la Franja d’Aragó, Andorra, Catalunya del Nord, l’Alguer, les Illes Balears, el País Valencià i Catalunya. La directora general de Política Lingüística,

Ester Franquesa, també va participar en l'acte on va destacar la importància de les entitats vers la projecció del català a la societat.

Nova Junta Directiva a la Taula del Tercer Sector

L’Assemblea General de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya va presentar el passat 16 de juliol la nova Junta Directiva que dirigirà la institució els propers tres anys (2015-2018).

L'Oriol Illa va ser escollit com a nou president en substitució d’Àngels Guiteras que ha estat al capdavant de la institució durant 2 mandats de 3 anys cadascun.

L’acte de presentació del nou president i la nova Junta Directiva de la Taula del Tercer Sector, al qual va assistir la directora de La Roda, Anna Corbella, va acollir més 300 personalitats i representants d’institucions.

La UVic-UCC commemora el 125è aniversari de Joan Amades

L’Espai Josep Vernis de la Universitat de Vic (UVic-UCC) acollirà aquest estiu l’exposició «El món del joc a l’univers de Joan Amades», una mostra que pretén aprofundir en una de les facetes del folklorista català nascut ara fa 125 anys i que es va estrenar a la Tamborinada 2015.

XXII Premi Voluntariat i Premis Civisme 2015 a dues entitats de La Roda

El passat 1 de juliol es va celebrar el XXII Premi Voluntariat i els Premis Civisme 2015 al Centre Cultural Born de Barcelona.
Durant l'acte vam poder compartir l'alegria de 2 entitats guardonades i que formen part de La Roda: la Fundació Comtal i l'Associació la Rotllana.

Assistim a la sessió “Català i empresa. Ja estàs al dia?”

Dijous passat, 2 de juliol, vam assistir a la sessió “Català i empresa. Ja estàs al dia?” que va tenir lloc a l’auditori del Mobile World Centre de Barcelona.

La sessió va estar organitzada per la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i conduïda per Albert Closas, director del programa Valor afegit, de TV3.

Pere Torres, secretari d’Empresa i Competitivitat del Departament d’Empresa i Ocupació, va obrir la sessió afirmant que la presència del català en el sector empresarial encara és deficitària.

La Roda als barris omple juny d'espectacles i tallers

Més de 15 tallers i 44 espectacles han estat els realitzats només al mes de juny arreu dels barris de tot Catalunya. Escoles, esplais, casals, AMPA s, Associacions de veïns, Ajuntaments i empreses privades han programat amb La Roda espectacles familiars fomentant d'aquesta manera la cultura i el lleure de qualitat.

De totes aquestes programacions, més del 70% han estat englobades al projecte “La Roda als barris”.
Aquest és un projecte dels pioners de la Fundació, quan als voltants del 1977 es va crear l'associació La Roda amb l'objectiu de lluitar contra les mancances culturals de la ciutat en el camp del lleure infantil i juvenil i difonent la llengua, la cultura i les tradicions del país.

El govern lliura el diploma d’entitat d’interès cultural a la Fundació La Roda

El passat dia 4 de juny, la presidenta de la Fundació La Roda d'Accions Culturals i del Lleure, Lluïsa Celades, va rebre de mans del Conseller Ferran Mascarell el diploma acreditatiu d'Entitat d'Interès Cultural, en l'acte realitzat amb motiu del dia de l'Associacionisme Cultural al Teatre de Sarrià de Barcelona.

La cita va servir per lliurar l’acreditació de la Generalitat al total de 22 entitats d’arreu de Catalunya que compten actualment amb el reconeixement d’entitat d’interès cultural, entre les quals hi ha Òmnium Cultural o l'Ateneu Barcelonès.

Milers de nens i nenes envaeixen la Tamborinada de la Llum

La 38a Tamborinada, que enguany ha commemorat l'Any Internacional de la Llum, va acollir durant tot el diumenge 7 de juny més de 30.000persones al Parc de la Ciutadella.

La 38a Tamborinada, que enguany ha commemorat l'Any Internacional de la Llum, va acollir durant tot el diumenge 7 de juny més de 30.000 persones al Parc de la Ciutadella. Durant tota la jornada, no van parar els espectacles programats als 5 escenaris repartits per tot el Parc i totes les activitats, tallers i jocs van envair el passeig dels til·lers amb creativitat, cultura i lleure.

Hora de Joglar a la Tamborinada 2015

Els Guanyadors del Premi a la Millor Banda en Llengua Catalana, Hora de Joglar, oferirà el seu millor directe explosiu. La Banda de 8 músics va ser la guanyadora del concurs de música de Badalona 2014 on la Fundació La Roda col·labora.
Aquest concurs organitzat per La Rotllana està dirigit a bandes novels i presenta premis econòmics importants així com participar en actes amb públic nombrós com ara la Tamborinada.

Pàgines

Subscribe to Noticies