Participació de La Roda als “Diumenge dels Vianants”

El tram central de la Diagonal i el Passeig de Gràcia van estrenar el passat diumenge els “Diumenges dels vianants” amb el tancament al trànsit dels seus laterals i la programació de més de vint activitats lúdiques i esportives.

Una quinzena d’entitats, entre les quals hi ha la Fundació La Roda, s’han apuntat a aquesta iniciativa que omple d'activitats gratuïtes els laterals de la Diagonal i el Passeig de Gràcia amb activitats que van des de balls de capoeira fins a futtoc (una nova modalitat esportiva que combina futbol i ping-pong) passant per sessions de ioga, rutes guiades d'arquitectura, tallers de manualitats, jocs infantils o cadires i gandules per descansar. Són vuit punts culturals, sis d’esportius i sis dedicats a jocs infantils a l'abast de tothom amb més de 120.000 metres quadrats lliures de vehicles.

Assistim a l'acte de cloenda de l'Any de la Família

Una commemoració que se suma al vintè aniversari de l’Any de la Família impulsat per les Nacions Unides amb l’objectiu de ressituar les famílies i les seves necessitats en el centre de l’atenció pública.

El Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona va acollir el passat dia 4 de març a la tarda l’acte de cloenda de “Barcelona 2014, Any de la Família”, una commemoració que es va sumar al vintè aniversari de la proclamació de l’Any de la Família impulsat per les Nacions Unides amb l’objectiu de ressituar les famílies i les seves necessitats en el centre de l’atenció pública.

La Roda assisteix al X Aniversari de Corresponsables

A la jornada es va presentar l'Anuari Corresponsables 2015 i es va fer un reconeixement a totes les entitats i empreses que han donat suport a la promoció de la RSC.

Més de 400 assistents van assitir el passat 5 de març a la celebració el X Aniversari de Corresponables al Caixaforum de Barcelona i que va coincidir amb la 63 Jornada Corresponsables.

La 63 Jornada Corresponsables, patrocinada per Agbar, BBVA, CaixaBank, Coca-cola Iberia, Gas Natural Fenosa, Henkel, Leroy Merlin, va comptar amb la intervenció de Joana Ortega, vicepresidenta de la Generalitat de Catalunya, i d'Àngel Pes, sotsdirector general de Caixabank, tots dos mitjançant la projecció d'un vídeo.

Cloenda del 50è aniversari d'Els altres catalans

El Parlament va acollir la tarda del 25 de febrer, en un acte presidit per Núria de Gispert, la cloenda dels actes commemoratius del cinquantè aniversari de la publicació d''Els altres catalans', de Francesc Candel, que des del gener de l'any passat s'han dut a terme per tot el país i al que La Roda va assistir com a entitat convidada.

L’acte va ser el punt final d’un extens programa, organitzat per la Fundació Paco Candel per celebrar el llegat de l’escriptor, mort l’any 2007, i que va esdevenir un representant dels nous catalans fruit de la immigració espanyola amb la publicació, l’any 1964, de l’assaig Els altres catalans.

Tots fem Pla!

La Fundació La Roda, com a membre del Consell de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya, ha participat en l’elaboració del Pla Nacional de l’Associacionisme i el Voluntariat 2014-2015 (PNAV) que té com a objectiu respondre als reptes que s’han definit com a prioritaris per a l’enfortiment i consolidació de l’associacionisme i el voluntariat a Catalunya.

L’actual Pla nacional de l’associacionisme i el voluntariat 2014-2015, es planteja des d’inici com una oportunitat d’avançar plegats des de tots els àmbits per afavorir aquest enfortiment i consolidació de l’associacionisme i el voluntariat i, per tant també des de l’inici, es proposa poder mostrar i explicar : què se’ns proposa, què s’està fent, què es pot fer, com es pot fer. El PNAV implica tothom en l’estratègia; tots podem fer alguna cosa, tots juguem algun paper que pot i que ha d’ajudar a fer caminar cap als reptes proposats.

Èxit a la campanya nadalenca de programació infantil per El Corte Inglés

Com cada any, La Roda és l'entitat escollida per les programacions infantils que es realitzen a l'espai nadalenc dels Corte Inglés de Catalunya.
Durant tots els caps de setmana i dies festius de Nadal, als centres catalans d'El Corte Inglés es programen espectacles familiars gratuïts on la música, titelles, màgia, ball, pallassos, grups d'animació, circ i fins i tot l'entranyable cagatió nadalenc es reparteixen en sessions de matí i tarda.

Hem donat 10.000 joguines

En la seva primera edició, la campanya “Missió: Dona una joguina” ha ajudat a 8.325 nens i nenes amb l'ajut de 73 entitats sense afany de lucre on La Roda també ha participat.
Fundació Real Dreams i l'Associació Cívica la Nau van sumar forces organitzant aquesta campanya solidaria de recollida de joguines al Nadal amb l'objectiu de recaptar muntanyes de joguines.

Visitem l'Aula Hospitalària Germans Trias i Pujol

El passat més de desembre vam poder assistir a unes de les activitats realitzades dins el projecte TIRETADES i allà vam conèixer la Roser Jové, la mestra de l'Aula Hospitalària Germans Trias i Pujol (Can Ruti).

La Roser ens va explicar en què consisteix una aula hospitalària, què solen fer-hi, quins són els alumnes que treballen en aquesta aula i quina relació té ella amb la resta dels metges de l'hospital.

Manual de la transparència per a entitats sense ànim de lucre

El Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB (LPCCP) ha publicat en format digital, de forma gratuïta i en línia, el llibre Transparència i qualitat de la informació de les entitats sense ànim de lucre.

Aquesta publicació ofereix pautes perquè les entitats sense ànim de lucre puguin aplicar criteris de transparència i de qualitat de la informació. Al Manual s’explica què és la transparència, per què és important per les entitats i quins criteris de qualitat s’han d’aplicar per a fer una comunicació veritablement transparent.

Aniversari de consolidació i compromís social

“Calidad Pascual” va celebrar el passat 19 de desembre el seu desè aniversari de l'obertura de les seves instal·lacions de Gurb (Osona), commemorant d'aquesta forma l'històric desenvolupament de la seva cadena de valor catalana. La companyia sempre ha apostat des dels seus orígens per la consolidació i l'augment de la seva presència a Catalunya i és un exemple clar de compromís amb la creació de valor per a la societat catalana a través de la inversió i la creació d'ocupació.

“No solament ens felicitem per l'aniversari de la planta, sinó que des de fa molts anys Pascual està compromesa amb la creació de valor per a la societat catalana, amb una gran confiança en les possibilitats que Catalunya ens ofereix”, va explicar el president de Calidad Pascual, Tomás Pascual Gómez-Cuétara.

Pàgines

Subscribe to Noticies