Commemoració de l’11 de setembre

img-20150908-wa0009El passat dimarts, 8 de setembre, la historiadora i professora emèrita de la Universitat de Barcelona, Eva Serra i Puig, va pronunciar al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona la conferència “La potencialitat democràtica de la Catalunya històrica” amb motiu de l’Onze de Setembre, Diada Nacional de Catalunya. A aquesta conferència commemorativa que la ciutat va celebrar va assistir la directora de la Fundació La Roda, l’Anna Corbella.

Eva Serra i Puig va parlar de la commemoració de l’11 de setembre al llarg dels segles com una celebració reivindicativa. “No és veritat que els catalans només celebrem derrotes. La batalla de Montjuïc o l’abril de la Segona República haurien pogut ser efemèrides a celebrar, però no hem tingut cap victòria consolidada. Celebrem l’11 de setembre perquè estem en una fase reivindicativa”.

Serra va acabar la conferència animant els ciutadans que s’aplegaven al Saló de Cent a sumar-se a la manifestació de divendres 11 de setembre a la Meridiana de Barcelona.

Podeu consultar el text original de la conferència AQUÍ