Dia Internacional per a l’eradicació de la pobresa.

s1150002La presidenta de La Roda, Lluïsa Celades, acompanyada de la directora, Anna Corbella, van assistir el passat 17 d’octubre a l’acte institucional que ha servit per posar de manifest la situació actual de la pobresa a Catalunya.

Per tercer any consecutiu, La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya organitza aquest acte institucional coincidint amb el Dia Internacional per a l’eradicació de la pobresa.

L’acte, que va aplegar numeroses entitats del tercer sector, es va celebrar al Centre Moral i Cultural del Poble Nou de Barcelona i va contar amb la presència d’Àngels Guiteras, presidenta de la Taula del Tercer Sector, Xavier Trias, alcalde de Barcelona i Josep Lluís Cleries, conseller de Benestar Social i Família.

Durant l’acte es va llegir una declaració institucional del Grup d’Inclusió i Pobresa de la Taula del Tercer Sector, amb la que es van reclamar accions per la dignitat, la solidaritat i la justícia social.

Les dades:

Actualment, un de cada cinc catalans és pobre i el 30% de la població catalana o, el que és el mateix, un de cada tres catalans es troba en risc de pobresa i exclusió social. Els infants i els majors de 65 anys són els col·lectius més afectats per la pobresa.

Les xifres de l’atur i de les execucions hipotecàries, que no deixen de créixer, tenen molt a veure amb aquestes dades, a les quals les més de set mil entitats del tercer sector social a Catalunya estant intentant donar la volta.