Els projectes de la Roda en la “duIN” de Vitòria-Gasteiz

duin_2015_cast_2L’Associació Matiz en col·laboració amb el Servei de Joventut de l’Ajuntament de Vitòria-Gasteiz van presentar a l’octubre “duIN!”, una guia catàleg virtual dirigida a agents socials i educatius que treballen amb joves d’entre 12 i 20 anys, en qualsevol àmbit educatiu amb l’objectiu d’abordar la resolució positiva de conflictes entre les persones joves.
Els projectes de la Fundació La Roda “ACTUEM” i “DESLIMITA’M Teatre Social per a Joves” han servit de referent a l’hora de recopilar experiències de metodologies didàctiques.

Com a projectes amb una llarga trajectòria de desenvolupament al territori i un gran impacte educatiu han estat seleccionats pel seu objectiu clar de lluitar contra l’exclusió social i com facilitadors per resoldre conflictes reconduint situacions de vulnerabilitat.

Aquesta guia s’emmarca dins de l’III Pla Jove municipal del Servei de Juventud amb l’objectiu d’afavorir que Vitòria-Gasteiz sigui un espai de trobada i convivència per a les persones joves.

La guia vol oferir un acostament pràctic al treball en gestió positiva de conflictes, incorporant diferents dinàmiques i metodologies didàctiques de treball amb els i les joves, així com una àmplia bateria d’experiències noves i reeixides en diferents àmbits d’actuació impulsades per diferents entitats i centres educatius a nivell nacional i internacional.
En aquest sentit “duIN” vol ser més que una simple guia, pretén ser una proposta, una recomanació o suggeriment, un recull d’idees, de recursos, d’experiències… una invitació a compartir per afavorir la convivència dels nostres/as joves.