Gran èxit de la XII edició del Deslimita’M

La culminació d’un projecte que ajuda a construir vincles entre joves amb diferents realitats.

L’escenari de la Sala Barts va ser testimoni el diumenge 12 de maig d’11 representacions teatrals en les quals més d’un centenar de nois i noies vinguts de tota Catalunya van compartir la difícil tasca d’exposar situacions socials que ens envaeixen cada dia.

Van representar micro històries amb les quals es va pretendre fer reflexionar a l’espectador sobre la sexualitat, el feminisme, la desigualtat, la violència, la superació, l’amor… Temes que són una font d’oportunitats per a lluitar contra els estereotips, desmuntar tòpics i reflexionar críticament sobre la societat i les decisions que es prenen.

Per a això, es van utilitzar recursos musicals, coreogràfics, interpretatius sempre i molt imaginatius.
Les obres es van distribuir en dues passades en els quals el públic va gaudir i va participar activament dels debats que es van generar en acabar cadascuna d’elles.

Tots aquests nois i noies formen part del projecte “Actuem”, un projecte de prevenció i actuació basat en el teatre social i el Teatre de l’Oprimit. “Actuem” planteja el treball amb adolescents de 12 a 18 anys en risc o situació d’exclusió social a través d’un cicle de tallers en els quals joves, en grups de 10 a 20 persones, experimenten les tècniques del teatre social i creen alhora una petita peça teatral que es representa al final del projecte.

«Es treballen les diferents capacitats a través de l’eina del teatre, que és una eina molt potent. S’incideix en aspectes socials, en el treball en equip, en la socialització entre els participants i sempre des d’una metodologia distesa. D’aquesta forma s’aconsegueix que els joves gaudeixin, reflexionin i que després això ho transmetin en l’escenari», subratlla Anna Corbella, directora de la Fundació La Roda.