II Fira d’Economia Solidària de Catalunya

fotonoticia_20130822122728_800Per una economia al servei de les Persones.

Unes 12.000 persones ens han acompanyat aquest cap de setmana la II Fira d’Economia Solidària de Catalunya celebrada al recinte Fabra i Coats de Barcelona, organitzada per la Xarxa d’Economia Solidària.

Més de 200 conferències, tallers, ponències, transaccions de compra i venda de productes i serveis són les activitats principals que han tingut cabuda als diferents eixos temàtics de la Fira, centrats enguany en l’habitatge, la roba, l’educació, la comunicació, la diversió o l’anomenat finançament ètic.
Els “Ecosols”, moneda de la fira, ha arribat en aquesta edició a un volum de 37.000, fet destacable en comparació a la fira de l’any passat, on es va enregistrar un volum de transaccions de 17.000 ecosoles.

Jordi Garcia Jané, membre de la Xarxa Economia Solidària ha explicat que “hem passat de les persones més conscienciades, més implicades, a persones que tenen un neguit, que veuen que les coses no funcionen, que no van bé, que tenen uns problemes que voldrien resoldre d’una altra manera”. Fins ara, conclou, “potser tot això els quedava molt lluny”. Està convençut que “hem vessat el got”, diu que això “es nota”.

La crisi econòmica i el descrèdit d’una part del sistema financer han reforçat les formes alternatives de treballar, consumir i finançar-se. És per això, que la Fundació La Roda vol ser present en aquestes noves vies que s’estan desenvolupant. El tercer sector s’ha de reinventar i afegir-se al tren de les noves formes de participació social arribant allà on calgui i obtenint un nivell inclusiu molt més important. Estem convençuts que enfortir les eines i estratègies de Responsabilitat Social, per tal d’aportar més valor a l’entramat social i aprendre a captar més recursos, no només econòmics, tot col·laborant amb altres entitats és el camí.