Mor Albert Manent, home important al món de la cultura catalana

L'escriptor, historiador i filòleg Albert Manent, Premi d'Honor de les Lletres Catalanes, s'ha mort a l'edat de 83 anys.

Lluitador antifranquista, fou un dels fundadors de la revista Serra d'Or. També va ocupar càrrecs de responsabilitat a la Generalitat, en el Departament de Cultura del primer govern de Jordi Pujol, que va dirigir Max Cahner. Nat a Premià de Dalt (Maresme) el 23 de setembre de 1930, era fill de Marià Manent i Cisa (1898-1988), també escriptor. També fou li fou concedida la Medalla al mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona i va destacar en el camp de la poesia, la narrativa, l'assaig i la història.

Impactat Intervencions Teatrals. Entrevista Anna Caubet i Silvia De Toro

ImpactaT ens parla de transformació social a partir del teatre utilitzant-lo com a mirall de la realitat social que ens envolta i com eina de reflexió i d’intervenció.

Posar en relleu el valor del teatre com a eina de creixement i d’educació és un altre dels objectius que te la nostra associació, que es pionera i precursora del Teatre Social i del Teatre de l’Oprimit a tota Espanya i que dia a dia s'esforça per seguir apropant aquesta disciplina i les seves tècniques a tots els col·lectius des de fa mes de 12 anys.

Ara fa ja vuit anys de la primera edició del “Actuem” i aquesta serà setena edició del “Deslimita'M” que es va crear com a resposta a la necessitat de fer una trobada amb els diferents grups d’adolescents que participaven al projecte “Actuem” creat per la Fundació La Roda i l’Associació ImpactaT.

IV Jornada SEK Business Expo

El 14 i 15 de març es va celebrar al Col·legi Internacional SEK-Catalunya, a La Garriga, la IV jornada SEK Business Expo. Després de l'èxit de les anteriors edicions, aquest any ha comptat amb la participació de 70 empreses pertanyents a sectors tan variats com el farmacèutic, la construcció, el tecnològic o el cosmètic, entre d'altres.

La iniciativa SEK Business Expo consisteix en una fira d'empreses, organitzada íntegrament pels alumnes del centre. Ells s'encarreguen de contactar amb els expositors i proveïdors, realitzar les acreditacions, gestionar la comunicació externa i totes les tasques relacionades amb la realització d'una fira. És una iniciativa pionera al món de l'educació, que té com a objectiu plantejar situacions d'aprenentatge el més semblants possible a la vida real i potenciar aquelles habilitats que els alumnes van a necessitar al seu futur laboral.

“Candel i Barcelona”

El passat 13 de març, La Roda va assistir a la presentació de "Candel i Barcelona. La ciutat dels altres catalans 1985-1964", un recull de reportatges publicats durant el procés de gestació de "Els altres catalans" de Francesc Candel. El llibre ha estat editat per l'Ajuntament de Barcelona i ha comptat amb la coordinació editorial del periodista Eugeni Madueño i el suport de la Fundació Paco Candel.

Els espectacles gratuïts de La Roda al teu mòbil

La Fundació La Roda ja es va sumar a la tecnologia mòbil en el 2012 desenvolupant una aplicació per ajudar a les famílies a millorar el seu temps lliure amb activitats totalment gratuïtes. Ara hem millorat l'aspecte i la funcionalitat creant una app molt visual on podreu donar un cop d'ull a les activitats, així com les notícies tant de la web com del RODAmons. Ja pots trobar fàcilment espectacles, tallers i moltes activitats pels petits i no tant petits de casa.

La Roda assisteix a l'Acte de presentació del programa de Barcelona com a Capital Europea del Voluntariat 2014

El passat dilluns 3 de març es va presentar oficialment la programació de Barcelona Capital Europea del Voluntariat 2014

La consellera Munté va remarcar que la Generalitat se sumarà a les actuacions que durà a terme l’Ajuntament amb un seguit de propostes que promocionen i difonen el voluntariat i el seus valors des de diversos àmbits, milloren les competències i les capacitats de les persones voluntàries que actuen en les entitats de voluntariat i potencien el treball en xarxa entre els diferents agents que intervenen en un territori (administracions públiques, entitats, universitats, empreses...).La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, acompanyada del tinent d’alcalde, Joaquim Forn, el comissionat de Participació Ciutadana, Carles Agustí, i la directora del Centre Europeu del Voluntariat, Gabriella Cívico, van presentar el programa d’actes concebut amb motiu del nomenament de Barcelona com a Capital Europea del Voluntariat 2014. Durant l’acte,es va fer la signatura del Memoràndum d'Entesa entre l'Ajuntament i el Centre Europeu del Voluntariat.

Barcelona: Capital Europea del Voluntariat 2014.

Aquesta és una iniciativa del Centre Europeu del Voluntariat.

L’objectiu de la capitalitat és promoure el voluntariat en l’àmbit local per mitjà del reconeixement a aquells municipis que donen suport i mantenen una estreta col·laboració amb entitats i organitzacions de persones voluntàries o que promoguin l’altruisme, tal com assenyalen les recomanacions de l’Agenda de Polítiques sobre Voluntariat a Europa. Barcelona ha demostrat sobradament que pot implementar les recomanacions PAVE (sigles en anglès de l'Agenda de Polítiques sobre Voluntariat a Europa) amb la capacitat demostrada a l’hora de promoure i facilitar la mobilitat de persones voluntàries.

“Els Altres catalans” 50 anys després

El president de la Generalitat, Artur Mas, va presidir l'acte commemoratiu del 50è aniversari de l'edició de “Els altres catalans”, de Paco Candel, organitzat per la Generalitat i la Fundació Paco Candel el passat 17 de febrer.

A l'acte, que va tenir lloc al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, també va participar l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, el president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà i el sociòleg Salvador Cardús que va parlar sobre el fet migratori i l'obra de Candel.

Durant la cerimònia, es va presentar el cartell commemoratiu de l'aniversari realitzat per l'artista Joan-Pere Viladecans, que és membre de la Fundació Paco Candel i amb aquesta obra ha volgut retre homenatge a l'escriptor.

Estrenem agenda!!!

Ens complau enormement presentar-vos la nova versió de l'Agenda de La Roda.

Amb aquest nou disseny podreu tenir els espectacles per mesos utilitzant el calendari que hem col·locat a la columna de l'esquerra. A més, tenim un munt d'espai en aquesta mateixa columna on anirem afegint coses tan interessants com l'Aplicació mòbil amb la qual, amb un sol clic, tindreu tota la informació i mapes que us portaran als llocs més divertits per la vostra família: les programacions gratuïtes de La Roda.

Aquí les fotos d'aquesta nova versió tan i tan bonica :

El 26 d'abril serà la data del Deslimita'm d'enguany, una trobada de teatre social per a joves que arriba a la setena edició.

La Fundació La Roda i l'Associació ImpactaT, amb la col·laboració de la Fundació SGAE, presenten la VII Trobada de Teatre Social per a Joves «Deslimita’m», que tindrà lloc dissabte 26 d'abril, de 10.00 a 15h, al teatre BARTS de Barcelona.

L’objectiu de la proposta, que enguany arriba a la setena edició, és que els joves expressin i controlin les emocions i els sentiments per mitjà del teatre. Utilitzant els recursos i les eines que els proporciona el llenguatge teatral, mostraran quines són les seves preocupacions i les seves pors i incerteses.

En àmbits com l'educació, en el lleure i la intervenció social, el teatre social es converteix en una eina dinàmica i participativa que permet treballar de manera satisfactòria i amb resultats notoris l'exclusió, l'absentisme, el fracàs escolar, el racisme i la xenofòbia, el desemparament, les discapacitats psíquiques, etc. Fomenta la reflexió, la motivació, la participació, l'esperit crític, la millora de les habilitats socials, la confiança en les pròpies capacitats i habilitats, el treball en equip, els valors com la solidaritat, el respecte, el diàleg, la interculturalitat, la democràcia... Uns conceptes que són fonamentals per viure en harmonia amb l'entorn i amb un mateix.

Pàgines

Subscribe to Noticies