Ja és a punt el “Deslimita’m!” 2013

_mg_1864bLa VI Trobada de Teatre Social per a Joves on descobrir el poder transformador del teatre i que la Fundació La Roda i ImpactaT Intervencions Teatrals, amb la col·laboració de la Fundació Autor de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE), ja és a punt.

Llums, teló magestuós i les butaques ben toves esperant al públic que el dissabte 20 d’abril podrà gaudir de les obres de 90 joves d’entre 12 i 18 anys. A partir de les 10 del matí fins les 14.30 i de forma gratuïta, desfilaran les obres dels joves vinguts d’arreu de Catalunya, com ara St. Adrià del Besós, Abrera, Sant Just Desvern, Badia del Vallès, Pallejà, Cardedeu i de 5 barris de Barcelona (Raval, Les Corts, Ciutat Vella i Poble Sec).

En aquesta sisena edició de la mostra, cada grup representarà una peça de teatre de 15 minuts que ha preparat durant el curs lectiu en el marc del projecte «Actuem! Teatre Social per a Joves». Totes les temàtiques de les peces giren al voltant dels conflictes i situacions socials que afecten i preocupen, en el dia a dia, d’aquests joves, i que han creat mitjançant les tècniques del teatre social i del teatre de l’oprimit. Desenvolupar la consciència crítica suposa aprendre a posar límits, a posar-se’ls, i a descobrir quan i com saltar-se’ls.

«Actuem! Teatre Social per a Joves» és una iniciativa de la Fundació La Roda i de l’Associació ImpactaT iniciada l’any 2006. La formació es basa en tallers de teatre com a eina d’intervenció i transformació socials durant tot un curs escolar a fi que els joves reflexionin sobre els seus conflictes i inquietuds.Aquest curs 2012-2013 el projecte «Actuem!» ha rebut el suport de la Diputació de Barcelona, de la Generalitat de Catalunya, d’ajuntaments locals i de l’Obra Social “la Caixa”.