“La Petita Capmany” millor espectacle familiar dels Premis Barcelona Teatre

La Petita Capmany”, de la companyia Tanaka Teatre i la Fundació La Roda, ha obtingut el guardó al millor espectacle familiar dels Premis Barcelona Teatre, que es decideixen per votació popular i que es van fer públics el passat setembre. Aquesta deliciosa i multidisciplinària obra sobre la figura de la Maria Aurèlia Capmany i el seu pare, Aureli, es va estrenar el 20 de gener i explica com va ser el seu llegat i la necessitat de preservar i explicar la seva obra vital.

Coincidint amb els 100 anys del naixement de la Maria Aurèlia Capmany (escriptora, activista cultural i pionera del feminisme) i els 150 anys del naixement del seu pare Aureli Capmany (rondallaire, folklorista i restaurador del patrimoni tradicional), la Fundació La Roda va plantejar a la companyia Tanaka Teatre, produir un espectacle familiar.

Després de fer un acurat treball de documentació, guiat per la Montserrat Garric i amb el suport de la família Capmany, aquest va servir de fonament per bastir l’obra, que es va assajar al Teatre de la Societat Cultural Sant Jaume de Premià de Dalt i, més endavant, en la residència tècnica a l’Espai Escènic ca n’Humet.

La Petita Capmany va estar nominada amb A-Z (o El Misantrop), de Silvia Navarro i NAPS & COLS (Jove Teatre Regina); Els musics de Bremen, el musical (Teatre Gaudí); Geometria de Roseland Musical (Mercat de les Flors) i La Bruixa de la Tramuntana de Bitó Produccions (Teatre Lliure).