Milers de nens i nenes envaeixen la Tamborinada de la Llum

La 38a Tamborinada, que enguany ha commemorat l’Any Internacional de la Llum, va acollir durant tot el diumenge 7 de juny més de 30.000persones al Parc de la Ciutadella.

La 38a Tamborinada, que enguany ha commemorat l’Any Internacional de la Llum, va acollir durant tot el diumenge 7 de juny més de 30.000 persones al Parc de la Ciutadella. Durant tota la jornada, no van parar els espectacles programats als 5 escenaris repartits per tot el Parc i totes les activitats, tallers i jocs van envair el passeig dels til·lers amb creativitat, cultura i lleure.

Representacions teatrals, espectacles d’animació infantil, actuacions de pallassos, titelles, concerts, tallers de màgia, jocs i danses, gegants, contes i acrobàcies de circ van omplir la Ciutadella de gom a gom i no hi va haver indret on no hi hagués xaranga, festa i música gràcies als grups itinerants d’animació que van engrescar a petits i grans.
<--break->
A les 13.00 h, l’espectacle inaugural “La llum de la tradició” va donar la benvinguda a totes les famílies de la mà de la padrina d’enguany l’Asha Miró, que acompanyada dels alumnes de l’Aula de les arts de carrer de Sant Joan de Vilatorrada, l’Aliskim & Luna i els Ministrers del Sabre van oferir una explosió de colors i llum que es van escampar per tota la Tamborinada.

L’espectacle de cloenda va ser altre dels molts moments màgics de la festa, quan un follet sortit del món de la tradició i la cultura i acompanyat de la Llum de la festa va explicar el costumari de Joan Amades. La plaça de la Cascada al Parc de la Ciutadella es va transformar en una festa de danses i llum que va acabar amb la participació del grup guanyador del concurs de música de Badalona “Hora de Joglar”.

Celebrant els 125 anys del naixement de Joan Amades, l’Aula de les Arts de Carrer va oferir l’espectacle “Amades i la Llum”, fent referència a la dedicació a la cultura tradicional del gran etnòleg i folklorista català.
La directora i la presidenta de la Fundació La Roda, Anna Corbella i Lluïsa Celades, van agrair l’entusiasme de tots els voluntaris i voluntàries i van destacar que la Tamborinada és un gran exemple de cohesió social i mostra de la importància de l’associacionisme a Catalunya.

Un cop més, l’èxit d’aquesta edició, demostra la importància de l’educació al món del lleure com a suplement al bon desenvolupament social de les persones i que la feina dels més de 1000 voluntaris reunits d’entre totes les entitats de La Roda és una energia inesgotable de positivisme i de fer les coses com cal.