La Tamborinada

Es fa cada any des del 1977.  Aquesta festa va néixer per donar una mostra de tot allò que es fa en el camp del lleure als barris a través de les entitats de La Fundació La Roda. Certament, ningú no s’imaginava a l’època l’envergadura que adquiriria el projecte amb el pas del temps.

La festa és organitzada per un miler de voluntaris que pertanyen a les entitats membres de la Fundació La Roda, amb un ventall de més de trenta tallers i més de vint grups de teatre, animació, circ, màgia, pallassos, titelles i finalment amb una afluència massiva de públic, estimada en unes setanta mil persones, que any rera any, són fidels a la nostra gran festa.

La Tamborinada és una mostra del conjunt d’activitats a les quals s’invita els infants a participar a través dels esplais i on els tallers són la font principal de participació infantil a la festa.

Pel que fa als espectacles, durant tot el dia i en diferents punts escènics, el públic és convidat a gaudir de les millors representacions dels nostres grups. La Tamborinada es transforma en aparador del món de l’espectacle dedicat a l’infant i al jove. Per aquest motiu, els escenaris de la Tamborinada han estat espais amples i oberts el Poble Espanyol, el Parc de la Ciutadella, el recinte firal de Montjuïc, al Parc Güell o la plaça de l’Escorxador.
A més a més, cada any, laTamborinada té un fil conductor temàtic sobre el qual giren totes les activitats que es fan a la festa, siguin els espectacles, els tallers muntats pels barris o bé els mateixos actes inaugurals i finals.