“Soñando”

badia“Soñando” és el títol de l’obra que aquests nois i noies del IES Badia del Vallès estan a punt d’estrenar diumenge 26 d’abril en l’escenari del teatre BARTS.
Alguns estan en el grup per recomanació docent i per gairebé tots suposa el seu debut al món del teatre per la porta gran. “Deslimita’M”, a més, ha estat la clau que els ha obert la possibilitat d’experimentar sensacions i situacions noves en les seves relacions amb l’entorn més proper.

Hem interromput durant uns minuts els seus assajos i ens han explicat com se senten poques hores abans de la seva gran estrena. La majoria reconeix que van entrar en el grup de teatre animats pels educadors de l’aula oberta, un espai de diversificació curricular en el qual es realitzen diferents activitats optatives per a l’alumnat, i coincideixen que, a hores d’ara, es troben molt contents amb l’experiència i amb tot el que els està suposant en la seva relació amb l’entorn.

Els més tímids reconeixen durant la conversa que han perdut aquesta por a establir converses amb altres nois i noies del centre amb els quals mai abans haguessin parlat.
Una de les noies explica com el teatre l’ajuda a poder comunicar sensacions amb les persones que l’envolten tant al centre escolar com en el seu entorn familiar. “Abans no em relacionava amb gairebé ningú, i ara se’m dóna molt millor”, ens explica entre riures.

El tracte dels educadors és un aspecte que també és destacat durant la conversa. “Quan fem alguna cosa malament, o no fem molt de cas, no ens castiguen ni ens xisclen, ens fan reflexionar sobre que hem fet malament i com solucionar-ho de la millor forma”, comenta el noi més cofoi del grup. Ell mateix, ens explica que fer teatre li serveix per evitar situacions conflictives amb els seus companys, “fent teatre em puc posar en la situació de l’altre i m’ajuda comprendre el que pensa i veure altres punts de vista que abans no veia”,ens comenta.

En preguntar-los si els agradaria que l’assignatura optativa de teatre fos comú, un sí rotund envaeix la sala. Valoren molt la capacitat de treball en grup que els ofereix el teatre i com els ha servit per conèixer-se ells mateixos i respectar l’opinió d’altres persones.

Què esperen de l’estrena el 26 d’abril en el teatre BARTS davant més de 300 persones? “Passar-ho” bé és el que responen tots alhora, tots excepte un dels nois de mirada brillant i verb ràpid “Jo espero trobar xatis que estiguin bones”.

Molta merda grup! Sou grans.