“Tast de clàssics”

pa010039El passat 1 d’octubre, La Roda va assistir a les Trobades entre autors, editors i lectors que la llibreria Laie organitza els primers dilluns de mes. A la sessió del cicle dedicat a l’Editorial Barcino van ser el Carles Duarte i Joan Santanach els encarregats d’apropar el coneixement i la lectura dels clàssics a tots els públics.

Amb aquesta iniciativa, que ja es va presentar en el marc de la 28a Setmana del Llibre en Català, l’editorial Barcino impulsa els “Amics d’Els Clàssics” com una plataforma per difondre la literatura medieval.

Creada al 1924 per Josep Maria de Casacuberta i gestionada des de 1972 per la Fundació Lluís Carulla, l’editorial Barcino continua fidel al seu objectiu després de 80 anys d’història: estimular el coneixement i la lectura fent arribar els clàssics a tots el públics.

Amb aquesta iniciativa es vol promoure els clàssics de forma “trencadora”, segons paraules de Joan Santanach, coordinador d’Editorial Barcino. “Volem trencar amb la imatge que els clàssics són una cosa avorrida i destinada a un públic d’edat”. L’editorial vol que els clàssics tornin a ser vius.

El poeta Carles Duarte ens va regalar als presents un ventall d’estímuls en escoltar de la seva veu lectures de ‘Tast de Clàssics’ on es fa una versió moderna del text per acompanyar l’original.

A la situació que ens trobem actualment es bo tornar la mirada als valors permanents, i com ens recorda Duarte, nosaltres els tenim, són els nostres clàssics.

Lluïsa Celades. Presidenta Fundació La Roda

Aprenc i desaprenc alhora cada dia,

i visc i moro, i faig d’enuig plaer,

del mal temps faig que sigui bon temps,

i hi veig sense ulls i sé sense saber,

i, sense estrènyer res, el món abraço,

volo pel cel i no em moc de la terra,

i incessantment empaito el que fuig,

i fuig el que em segueix i m’aferra.

“Jordi de Sant Jordi” Poesia

Versió de Carles Duarte