Tercer Congrés del Lleure Educatiu

22030183389_3dd81db02e_k-800x534El passat 17 d’octubre, la directora de La Roda, Anna Corbella, va ser present a la inauguració del Tercer Congrés del Lleure Educatiu, que es va celebrar al CaixaForum de Barcelona, organitzat per la Fundació Pere Tarrés, entre altres entitats del sector.

La trobada, en què van prendre part entitats de Catalunya i de la resta de l’Estat, va servir per plantejar els principals reptes del sector amb una prioritat clara: universalitzar l’accés a l’educació en el lleure.

Els participants van destacar el paper clau que les entitats educatives juguen, des de fora de l’escola, en el camí cap a la igualtat de nens i joves. “El lleure educatiu té una gran importància per a la cohesió social i fomenta la participació activa, l’esperit crític i el voluntariat”, va remarcar la vicepresidenta del govern i consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, en la inauguració del congrés. El repte és ara estendre el “dret al lleure educatiu”, tal com recull el manifest del simposi.

Els participants en el congrés van coincidir a reivindicar la funció de les entitats del lleure infantil i juvenil com a escola de valors. La doctora Txus Morata, professora de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés de la Universitat Ramon Llull, va destacar que l’educació en el lleure “aporta maneres de comunicar-se, de pensar, d’aprendre i de relacionar-se, a través de la transmissió de valors” i “la cultura de la solidaritat crea ciutadans participatius, crítics i compromesos per al bé comú”. Morata va advocar per estendre aquesta fórmula d’èxit.