Tercera Edició del Congrés Internacional d’Espais d’Art i Salut

56d24265-c185-42fc-b479-ca9fde3e3500La tercera edició del Congrés Internacional d’Espais d’Art i Salut, que es va celebrar a l’Hospital de Dénia va ser l’escenari de presentació a terres valencianes del “Tiretades”, un projecte impulsat per la Fundació La Roda i Art & Coop. Experts de primer nivell van tractar la realitat científica de com l’art pot influir en l’estat anímic dels pacients i millorant la seva estada hospitalària.

Amb l’oportunitat que ens van oferir de presentar el nostre projecte en aquesta important cita, única d’aquestes característiques a Europa reafirmem la important labor als hospitals que el projecte Tiretades realitza.

En l’àmbit diferencial i com a valor afegit el projecte Tiretades treballa amb i des de les persones per desenvolupar accions i processos artístics, fent protagonistes els pacients i els seus familiars en les accions artístiques. L’aproximació es realitza sempre a través de processos creatius i creacions col·lectives on cada persona és protagonista de la seva creació.

El fet de desenvolupar projectes com ara Tiretades, es generen processos creatius, espais agradables, de benestar i estètics que provoquen una estada més positiva dels pacients als hospitals. En la mesura que es generen aquests espais artístics i culturals, la recuperació dels pacients són més ràpides i positives. Diversos estudis realitzats demostren que els ingressos hospitalaris disminueixen en dies quan hi ha intervencions artístiques i això repercuteix en una disminució de despesa sanitària.

Per tant, el Congrés va constatar novament que la implementació de les accions artístiques als espais sanitaris és una assignatura pendent en molts aspectes.