“La Roda als Barris” a les Jornades Associatives i Culturals de Badia del Vallès

dscn3238Aquesta setmana el projecte “La Roda als barris” a estat present a les Jornades Associatives i Culturals de Badia del Vallès de la mà del Mag Toni de las Heras.

Amb aquesta iniciativa educativa i social, La Fundació La Roda porta espectacles i tallers als barris de tot Catalunya amb la intenció de millorar el lleure dels infants i dels joves amb el propòsit de lluitar contra l’exclusió social i millorar la societat mitjançant l’art i la cultura.

Segueix llegint

La Roda signa conveni de col·laboració amb la Fundació Cívica Oreneta del Vallès

dsc06222-1El president de la fundació de Badia va realitzar una visita a la seu de la Fundació La Roda.

El passat 13 de juny, la directora de la Fundació La Roda d’Accions Culturals i del Lleure, Lluïsa Celades,  i el president de la Fundació Cívica Oreneta del Vallès, Francesc Xavier Fernández Socoró, van signar un Conveni de Col·laboració amb l’objectiu de millorar la gestió i el servei que La Roda ofereix a les seves entitats des del context de l’associacionisme i del tercer sector.

Aquest conveni té establert un marc de cooperació entre ambdues entitats amb la finalitat de facilitar, impulsar i estimular projectes educatius, socials o culturals que ambdues entitats considerin interessants de potenciar.

Aquesta iniciativa suposa un pas qualitatiu en uns moments en els quals els recursos del tercer sector estan sent minats per la situació complicada en la qual ens trobem i suposa l’inici positiu on totes les entitats del tercer sector haurien d’aprofundir per afrontar aquesta situació.

Entre altres activitats, La Roda facilitarà sense cap prestació econòmica a canvi, un espai físic a la seva seu social perquè la Fundació Cívica desenvolupi part dels seus projectes socials.

La Roda amb la marató de la pobresa

cartellmaratpobresaLa Fundació La Roda manifesta el seu suport solidari a la marató contra la pobresa impulsada pel Govern i Tv3 a través de la 35ena edició de la festa de les entitats de la Roda “La Tamborinada” del dia 20 de maig al Parc de la Ciutadella. En aquest acte solidari comptarà amb la col·laboració de la Federació Catalana de Voluntariat Social que durà a terme la campanya de mobilització de voluntaris per conscienciar a la població sobre les desigualtats i injustícies que sofreix la nostra societat i recolzar a les entitats que treballem en la lluita contra la pobresa.

Sant Jordi 2012

st%2520jordi%25202012%2520009Aquesta Diada de Sant Jordi a tornat a ser especialment entranyable a les Rambles de Barcelona. Des de molt primerenca hora es respirava una atmosfera especialment literària, floral i catalana. Milers de roses esperaven en grans galledes, a que les mans expertes de les floristes tallessin les seves tiges  i a ser col·locades embolicades en llaços de vius colors. Diversos edificis ja desplegaven llargues senyeres i els cavallers i princeses passejaven a la recerca dels seus dracs.

Sant Jordi

rosaLa celebració en honor al patró de Catalunya, Sant Jordi, es remunta a segles enrere. Aquest mític personatge va ser un soldat romà, màrtir cristià, matador de dracs i un model de caballerositat, tot en un.

Dilluns que ve 23 d’abril és la Diada de Sant Jordi. El tedi i la rutina de l’inici de setmana s’esmorteeix  amb aquesta jornada que mostra el costat més romàntic de Catalunya on la cultura i la passió es fonen en aquesta tradició donant-li un toc completament diferent a la llegenda del sant medieval.

La Roda i Adifolk signen conveni per la Tamborinada 2012

imagen1La Fundació La Roda i Adifolk han signat un conveni de col·laboració per a la Tamborinada 2012. Amb aquesta signatura, Adifolk aportarà l’actuació de grups de cultura popular participants en les trobades a nivell internacional que cada any organitza aquesta associació.

Aquesta col·laboració suposa un gran pas qualitatiu en la celebració del 35è aniversari de la Tamborinada dedicada, enguany, a la música i festa popular.

La Fundació La Roda participa a l’Assemblea General de l’ENS de Comunicació Associativa

6797283088_e8b81871ca_mL’acte, que va tenir lloc al Palau de la Generalitat el dia 7 de febrer de 2012 a les set de la tarda, es va iniciar amb el discurs d’obertura que varen fer el president de l’ENS, Sr. Antoni Carné, i el Molt Honorable President de la Generalitat, el Sr. Artur Mas. Tots dos van reconèixer en els seus discursos la tasca de la societat civil, en aquests moments tan difícils de crisi econòmica. Per la seva part, el President Mas, va desitjar una bona jornada de treball i va respondre que traslladaria al Conseller de Cultura la demanda de la creació d’un Institut de Cultura Popular. Una proposta que d’entrada va valorar com una bona iniciativa, sobretot després de que el president de l’ENS, en el seu parlament, parlés de que no es pretenia sobrecarregar l’aparell institucional i econòmic de la Generalitat.

Segueix llegint

Fundació La Roda col·labora amb la Marató de Tv3 a través d’un gran festival solidari

cap
La solidaritat dels badiencs s’ha demostrat novament en una bona causa com és La Marató de Tv3, dedicada, en aquesta ocasió, a la investigació en el transplantament d’òrgans i teixits i la regeneració cel·lular.

Una vegada més, va quedar demostrada l’alta participació de la ciutadania en aquest tipus d’actes quan el dissabte 17, la Fundació Cívica Oreneta del Vallès va presentar a la població aquest gran festival solidari amb la fabulosa col·laboració de les entitats del municipi i la participació estel·lar d’en Pep Callau i els Pepsicolen gràcies a la Fundació La Roda, que van animar al nombrós públic que es va congregar a la Plaça Major de Badia del Vallès. Durant tot el matí es va poder gaudir de més d’una dotzena d’espectacles musicals i de ball que les entitats van preparar i van assajar especialment per a l’ocasió.