COMUNICA’T!

tots1El projecte Comunica’t sorgeix davant la necessitat de poder donar una eina a les entitats i persones dels pobles i barris per poder comunicar-se, omplir el seu temps lliure i apropar les seves experiències a d’altres.

En aquests difícils temps que ens estan tocant viure i en mig d’una crisis que, sobre tot al tercer sector al que pertanyem ens afecta de ple malgrat que ara som més necessaris que mai, poder posar a l’abast de la gent eines que puguin optimitzar temps i recursos esdevé prioritari. El món de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) està demostrant ser el més eficaç per a aconseguir-ho, tant si parlem a nivell d’eficàcia com de costos.

La Web 2.0 es avui dia el mirall on es reflexa tot lo que està passant i a temps real mitjançant les xarxes socials i les diferents plataformes que Internet posa al nostre abast de manera gratuïta. Això permet que la Informació circuli i arribi a col·lectius que abans difícilment podia ni imaginar tenir aquest poder al seu abast. Això vol aconseguir el nostre projecte Comunica’T, donar una eina d’expressió i de comunicació que, mitjançant una xarxa ben estructurada que hem dissenyat a tal efecte, ens permeti compartir allò que som i allò que fem.

Els avantatges son grans.

– Compartir ràpidament qualsevol activitat que fem.

Al tenir la nostra pròpia xarxa de contactes, quasi a l’instant podem gaudir de les experiències d’altres companys i difondre les nostres. La publicitat per tota Catalunya està garantida i l’intercanvi que aconseguim es molt enriquidor donant la possibilitat de interaccions entre pobles, centres o persones que, per la distància, d’altre manera hagués sigut molt complicada d’establir.

– Apropament a les TIC.

Una manera fàcil d’apropar les noves tecnologies a certs col·lectius. Es l’excusa perfecte per poder treballar i treure la por, per conèixer millor tot lo que aquest nou món que s’ha imposat amb força ens pot oferir. Blocs, xarxes socials i programari GNU, a l’abast de tot-hom.

– Difondre la llengua.

Una plataforma on l’us del català sigui el llenguatge vehicular ens permet apropar- lo a certs pobles i barris on encara costa que es practiqui el seu us. Amb l’incentiu de la difusió i de les diferents eines que Internet i els programaris ens ofereixen, mai havia sigut tan fàcil poder escriure, corregir, traduir… en definitiva, aprendre, el nostre idioma.

– Medi ambient i economia.

Amb el Comunica’T podem arribar de manera efectiva i ràpida a moltes persones fent innecessari l’us de tríptics o cartells. Les xarxes socials i els blocs ens apropen a gent del barri, poble… i surt de les nostres fronteres, de boca en boca, de contacte en contacte.

Això, a la llarga, es beneficiós per al medi ambient amb la minimització de residus i de paper. Igualment ens estalviarà pressupost en publicitat i podrem destinar els recursos a d’altres partides pressupostàries.

– Autorealització.

La nostra experiència amb el projecte ens demostra una i altre vegada el canvi positiu que fan els participants en veure que per ells mateixos poden realitzar de manera fàcil i senzilla una feina que abans depenia de tercers. Imatge, so, publicacions digitals… tot a l’abast.

Això es una injecció d’autoestima, sobre tot per a certs col·lectius que pràcticament estan dintre de l’exclusió social, ja sigui per la seva procedència, la seva edat, el nivell d’estudis… i a la que dediquem els nostres esforços a molts centres. Això es una petita mostra de lo que el Comunica’T et proposa, entre tots podem fer-lo créixer, potenciar i ampliar el seu camp d’actuació. De moment està funcionant amb ple rendiment a Badia del Vallès i comença a implantar-se a centres de Sabadell, Sant Adrià i Ciutat Meridiana.

Pots fer una ullada dintre del nostre bloc http://fundaciolaroda.blogspot.com a l’apartat comunica’T .

Uneix-te a la xarxa, t’esperem!