“Candel i Barcelona”

140313_candel_bcn_13El passat 13 de març, La Roda va assistir a la presentació de “Candel i Barcelona. La ciutat dels altres catalans 1985-1964”, un recull de reportatges publicats durant el procés de gestació de “Els altres catalans” de Francesc Candel. El llibre ha estat editat per l’Ajuntament de Barcelona i ha comptat amb la coordinació editorial del periodista Eugeni Madueño i el suport de la Fundació Paco Candel.

A l’acte que es va celebrar al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona va estar presidit per l’alcalde Xavier Trias, que en l’inici del seu discurs va llegir una emotiva carta de la filla de Francesc Candel, María, on deia sentir-se molt orgullosa d’aquest llibre i on ella ha participat fent un epíleg “intimista” dedicat al seu pare.

Per la seva banda, el sr. Pere Balta, president de la fundació Paco Candel, va fer referència a les diferents onades migratòries que Barcelona va acollir en el darrer segle i la capacitat que la societat civil catalana per acollir-les. També va destacar la importància que va tenir l’escriptor autodidacta a la Catalunya dels nous catalans vinguts de fora.