“Catalunya aixeca el teló”

img-20140916-wa0000La 13a edició de Catalunya Aixeca el Teló ha donat el tret de sortida oficial a la temporada de teatre. La gala es va celebrar el passat 15 de setembre a la nit i es van poder veure fragments d’alguns espectacles que estaran en cartell aquest curs i esquetxos creats especialment per l’ocasió.

Com cada any, l’acte va estar organitzat per ADETCA (Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya), els Teatres Públics de Barcelona i l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya, que van donar el tret de sortida de la nova temporada per primera vegada a l’escenari del Gran Teatre del Liceu.

La jornada va començar amb la presentació de les xifres esperançadores pel sector, ja que hi ha hagut un 3% més de públic i un 5% més de recaptació respecte a la temporada anterior. Per a Xavier Marcé, president d’ADETCA, aquest repunt és un senyal del treball ben fet i la constatació que el teatre català es troba en el camí de la recuperació. Un signe molt important és que no tan sols no ha tancat cap teatre a Barcelona, sinó que s’han obert cinc espais més.

Pel que fa al teatre infantil i familiar es va presentar la programació del Teatre Guasch, l’espai escènic de la Puntual i la del SAT entre d’altres, en les quals trobem companyies com ara “La Tresca i la Verdesca” que posaran la música de “l’endrapasomnis” o l’Enric Magoo al Jove Teatre Regina amb “l’inventor d’il·lusions”.

La gala, a la qual va assistir la directora Anna Corbella en representació de la Fundació la Roda, va estar presentada per Agnès Busquets, Eduard Farelo i Roger de Gràcia, amb cançons del Cor de Teatre i la participació de les companyies de teatre i musicals de la temporada.