Comediants celebra els quaranta anys de carrera amb una gran festa al carrer

El documental ‘Comediants, amb el sol en la maleta’ dirigit per Elisenda Dalmau i Héctor Muniente repassa els 40 anys de la companyia Comediants amb el testimoni dels seus protagonistes, els anteriors i els actuals, i de col·laboradors com Pasqual Maragall, Joan Manuel Serrat o Javier Mariscal i amb imatges de les grans posades en escena de la companyia. El fil conductor, amb una clara estètica Comediants, va girar al voltant d’un conte d’un grup de teatre que busca el sol. La Roda va ser present a la preestrena al cinema Renoir Floridablanca i vàrem gaudir de l’espectacle públic i gratuït, amb cercavila inclosa, que tot seguit els Comediants van escenificar.

‘Comediants, amb el sol en la maleta’ fa un repàs cronològic dels 40 anys de Comediants. Un documental que narra els inicis en l’etapa del franquisme als principis dels 70, amb aquella representació embogida del ‘Non plus plis’; la seva filosofia de vida de viure i treballar tots junts; les festes al carrer i l’exploració d’aquest art; l’actuació a l’estació de metro de Times Square; el centre de creació ‘La Vinya’; l’espectacular cloenda dels Jocs Olímpics del 92 o l’experimentació al oferir espectacles operístics.

Instal·lats a Canet de Mar, van fer del seu art una forma de vida, una convivència creativa i hippy que per Joan Font, ànima i fundador de Comediants, pot servir als joves d’avui a perseguir els seus somnis sense defallir. A acostar-se a aquell sol lluminós que ells van aconseguir ficar a les seves maletes.