De Candel a nosaltres, els catalans

141120_mhc_01El passat 18 de novembre vam poder gaudir d’un apassionat debat sobre identitat i llengua a la taula rodona “De Candel a nosaltres, els catalans” que va tenir lloc al Museu d’Història de Catalunya i on va assistir com a ponent la presidenta de la fundació La Roda Lluïsa Celades.

La participació de la presidenta, va recordar la figura d’Antoni Maria i Badia Margarit, que ens ha deixat recentment. També va explicar els 37 anys d’existència de La Roda i la feina social que està fent prioritzant per sobre de tot la integració social, ja que un dels principals problemes en què es troben és precisament la d’aquelles persones que s’aïllen de la realitat del país de manera conscient. No podia deixar de parlar del món del voluntariat i no va deixar d’agrair la feina dels més de 1000 voluntaris de La Roda que hi treballen desinteressadament pel lleure, l’educació i la tradició catalana.

Altres ponents van ser Víctor Alexandre, escriptor i periodista, autor de Nosaltres, els catalans; Lluís Cabrera Sánchez, president de la Fundació del Taller de Músics i de l’entitat Altres Andalusos; i Eliana Oliveira de Freitas, autora del llibre Ajudeu-me! El crit d’una llengua que vol seguir viva.

L’acte es va iniciar amb la presentació de Jusèp Buya, director del Museu d’Història de Catalunya (MHC); Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel; i Marta Xirinachs, subdirectora general de Política Lingüística, que també va fer de moderadora.

Més informació a Fundació Paco Candel