Dia Internacional del Voluntariat

milraonspermourensAmb motiu del dia Internacional del Voluntariat, la FCVS vol celebrar i posar en valor la dedicació i la tasca de les més de 47.000 persones que fan de voluntaris en alguna de les prop de 300 entitats federades.

La celebració que porta per lema “Mil raons per moure’ns: fem voluntariat!, tindrà lloc al Centre Cívic la Sedeta i començarà amb una gimcana que permetrà descobrir els valors i la tasca de les entitats socials.

La Roda participarà a la gimcana posant a prova el coneixement dels participants sobre les accions i els valors de les entitats socials, amb preguntes sobre informacions que prèviament hauran pogut llegir en els díptics repartits a les diferents taules. Aquesta es una forma divertida de fer divulgació de les activitats de les entitats participants i de la important missió que duen a terme. Després de la Gincama es farà una festa amb una actuació musical i lectura de poemes.

El voluntariat social és un gran motor de transformació social que contribueix a millorar la situació de moltes persones i col·lectius en risc d’exclusió social. Durant l’any tota l’atenció se l’enduen les persones i col·lectius a qui atenem, però almenys un cop a l’any cal aturar-se per agrair, reconèixer i celebrar la tasca que molta gent duu a terme de manera constant i silenciosa. Per això, l’any 1985 l’Assemblea General de les Nacions Unides va decretar el 5 de desembre com a Dia Internacional del Voluntariat. I per això, des de la FCVS convoquem un acte a cada territori.