Diada Nacional de Catalunya

diada-del-onze-de-setembre-act_54349901523_53389389549_600_396

Enguany la Fundació la Roda ha participat en els actes institucionals de la celebració de la Diada Nacional de Catalunya que van tornar a tenir com a escenari al Parc de la Ciutadella i que van ser organitzats conjuntament pel Govern de la Generalitat i el Parlament de Catalunya.

Sota la direcció artística de Joan Ollé i presentat per l’actriu Mercè Pons l’acte, convocat a dos quarts de 12 del matí del passat 11 de setembre, va ser amenitzat per la gran quantitat de convidats que ens van delectar amb les seves actuacions tot recordant les efemèrides, fets importants i personalitats de la cultura catalana que es commemoren aquest any.

Justament commemorant el centenari del naixement de Salvador Espriu i eh honor a la seva Sinera, anagrama que va fer el poeta, dramaturg i novel·lista català del poble d’Arenys de Mar, va ser aquesta població la que va fer entrega aquest any de la Senyera al començament de la jornada.

Altres efemèrides que ens van fer viatjar per la nostra historia van ser, el 800 aniversari de la Batalla de Muret, el 600 aniversari de la mort de Bernat Metge, el Centenari de la promulgació de les Normes ortogràfiques de l’Institut d’Estudis Catalans, el 50 aniversari de les declaracions de l’Abat Aureli Escarré al diari Le Monde i el 50 aniversari de la mort de Carmen Amaya.

Tot i les condicions meteorològiques, el públic va omplir l’esplanada de la Ciutadella.