El 26 d’abril serà la data del Deslimita’m d’enguany, una trobada de teatre social per a joves que arriba a la setena edició.

unnamedLa Fundació La Roda i l’Associació ImpactaT, amb la col·laboració de la Fundació SGAE, presenten la VII Trobada de Teatre Social per a Joves «Deslimita’m», que tindrà lloc dissabte 26 d’abril, de 10.00 a 15h, al teatre BARTS de Barcelona.

L’objectiu de la proposta, que enguany arriba a la setena edició, és que els joves expressin i controlin les emocions i els sentiments per mitjà del teatre. Utilitzant els recursos i les eines que els proporciona el llenguatge teatral, mostraran quines són les seves preocupacions i les seves pors i incerteses.

En àmbits com l’educació, en el lleure i la intervenció social, el teatre social es converteix en una eina dinàmica i participativa que permet treballar de manera satisfactòria i amb resultats notoris l’exclusió, l’absentisme, el fracàs escolar, el racisme i la xenofòbia, el desemparament, les discapacitats psíquiques, etc. Fomenta la reflexió, la motivació, la participació, l’esperit crític, la millora de les habilitats socials, la confiança en les pròpies capacitats i habilitats, el treball en equip, els valors com la solidaritat, el respecte, el diàleg, la interculturalitat, la democràcia… Uns conceptes que són fonamentals per viure en harmonia amb l’entorn i amb un mateix.

Des que es va iniciar el projecte al 2006, els resultats han demostrat tenir un alt índex de qualitat formativa i educativa, amb professionals molt implicats i un treball difícil però motivador que ha assolit molts dels objectius marcats amb grups de joves amb diverses problemàtiques lligades a l’exclusió social.

En aquesta edició participaran al Deslimita’m l’Institut Miquel Tarradell i el Casal d’Infants del Raval, l’Institut Ausiàs March de Les Corts amb dos grups, Poble Sec, l’Institut Badia del Vallès, el Centre Obert Abrera, el Casal de Joves Palau Alòs de Ciutat Vella, el Casal de Joves de Sant Just Desvern, el centre El Submarí del Port de Zona Franca i l’aula Oberta de Mataró.

Són 11 grups que mostraran les seves peces amb durades d’entre 10 i 15 minuts i que un cop acabada la representació, podran participar en el debat conduït per l’actriu Montse Guallar, on podrà intervenir el públic i els actors per parlar i reflexionar sobre el que hem vist a l’escenari.