El president i la directora de la Fundació La Roda reben el guardó Memorial Francesc Candel 2011

dsc_0549Son més de tres dècades de dedicació a la promoció sociocultural arreu de Catalunya de la Lluïsa Celades i Mediavilla i en Josep Fran i Ayudan com a directora i President respectivament de la Fundació la Roda d’Accions Culturals i del Lleure. Per això, no és d’estranyar que la Fundació Paco Candel els hagi lliurat el Memorial Francesc Candel 2011 en l’àmbit social i com a reconeixement a la promoció sociocultural dels barris enclavats en àrees d’immigració, amb un clar sentit de projecció de la cultura autòctona i de respecte als costums culturals dels nouvinguts.

L’acte va tenir lloc al  Col·legi de Periodistes de Catalunya el passat 20 de març i va ser presidit pel Molt Hble. Sr. Jordi Pujol, l’Enric Frigola, secretari del Col·legi de Periodistes i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.

També van ser guardonats el director i productor cinematogràfic i membre honorífic de l’Acadèmia del Cinema Català, Josep M. Forn i el  també membre honorífic de la referida acadèmia, Fermí Marimon.

El Patronat de la Fundació que atorga els guardons Memorial Francesc Candel, està integrat per Pere Baltà, Joana Gardés, Julio Baños, Salvador Cardús, Rafael Hinojosa, Immaculada Moraleda, Jordi Pujol, Isabel Clara Simó, Ferran Soriano, Mònica Terribas i Joan-Pere Viladecans.

Dins el mateix acte de lliurament, la Lluïsa Celades, va recordar  l’anècdota de fa uns quants anys on a un sopar d’homenatge a Paco Candel amb totes les entitats i amb la presencia del Molt Hble. President de la Generalitat de Catalunya, Sr. Jordi Pujol, aquest es va treure la seva insígnia personal que portava a la solapa de l’americana i li va regalar a en Paco Candel. Aquest va ser un detall de molta sensibilitat per part del President i de profund agraïment tant pel homenejat com pels assistents a aquell acte que va tenir lloc a la Zona Franca.