El tercer sector cultural de Catalunya, a favor del dret a decidir

img_1975La Fundació La Roda present a la aprovació de la declaració per “contribuir a generar un clima d’opinió a favor del dret de decidir dins l’associacionisme cultural català”

El manifest, ratificat per unanimitat durant l’Assemblea General de L’ENS de l’Associacionisme Cultural Català inaugurada pel Director General de Cultura Popular, Associacionisme i Accions Culturals, Lluís Puig, afirma que “el poble català té tot el dret democràtic a decidir el seu futur, des d’una actitud dialogant, però ferma, pacífica i amb respecte a les diferents opcions”.

El document, que recorda el ferm compromís del moviment associatiu cultural per la vertebració social i cultural del país, mostra el convenciment dels impulsors pel “fet nacional català” i el dret a decidir el futur de tots els ciutadans i pobles, “com a pràctica democràtica i forma pròpia de construcció del país” i vincula aquest exercici a “les millores de la condició de vida individual i col·lectiva”.

A través d’aquest manifest, l’ENS i les 23 federacions membres de les que la Fundació La Roda forma part, es comprometen a fer pedagogia al conjunt de la ciutadania tot fomentant actituds obertes, participatives i respectuoses durant el procés cap el camí del dret a decidir.