“Els Altres catalans” 50 anys després

paco-candel-ok_0El president de la Generalitat, Artur Mas, va presidir l’acte commemoratiu del 50è aniversari de l’edició de “Els altres catalans”, de Paco Candel, organitzat per la Generalitat i la Fundació Paco Candel el passat 17 de febrer.

A l’acte, que va tenir lloc al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, també va participar l’expresident de la Generalitat Jordi Pujol, l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, el president de la Fundació Paco Candel, Pere Baltà i el sociòleg Salvador Cardús que va parlar sobre el fet migratori i l’obra de Candel.

Durant la cerimònia, es va presentar el cartell commemoratiu de l’aniversari realitzat per l’artista Joan-Pere Viladecans, que és membre de la Fundació Paco Candel i amb aquesta obra ha volgut retre homenatge a l’escriptor.

Aquest és el primer acte d’una sèrie amb què es vol homenatjar l’escriptor durant tot el 2014 com ara debats, actes acadèmics o la inauguració d’un monument.

A l’acte van assistir la presidenta de La Roda, Lluïsa Celades, acompanyada de la directora, Anna Corbella, i de Josep Franc Ayudan, actual tresorer de la Fundació i que va ser guardonat juntament amb la presidenta de La Roda amb el premi del Memorial Francesc Candel 2011 per més de tres dècades de dedicació a la promoció sòcio-cultural a barris enclavats en àrees d’immigració.