Els capgrossos de La Roda van viatjar a l’Aplec Internacional d’Adifolk

img_6444Els capgrossos de la Fundació La Roda, encapçalats pel Joan Amades de cartró, van estar presents a l’Aplec Internacional de Cultura Popular Catalana, que es va celebrar a la ciutat italiana de Torí els passats dies 7, 8 i 9 d’agost.

La ciutat de Torí, va acollir la 28a edició de l’Aplec Internacional el passat més d’agost de 2015. El segon cap de setmana, 7-8 i 9 d’agost, la Piazza San Carlo i el Teatre Carignano es van omplir de la cultura catalana en la seva expressió més propera, la popular i tradicional.

Tots els capgrossos tradicionals que formen part de la plantada de la Fundació La Roda va participar en la 28a edició de l’Aplec Internacional que organitza anualment Adifolk. Els personatges de cartró pedra van fer una molt bona actuació acompanyats de Gegants i Colles Geganteres d’arreu de Catalunya produint un gran impacte visual al públic de Torí en trobar-se a aquestes figures de grans dimensions i riquesa de detalls que no s’acostumen a veure en aquestes terres.
El tret de sortida a l’aplec va ser al teatre Carignano, el més important de la ciutat, amb un espectacle inaugural. Amb el títol de ‘Les quatre estacions de Catalunya’, van prendre part representants de totes les colles participants i van mostrar els elements més destacats de la nostra tradició.
Van ser 3 dies amb tota mena d’actes de carrer i mostres de cultura popular amb plantada d’imaginari, jocs tradicionals, sardanes i exhibicions castelleres.
El festival es va cloure amb dos espectacles a l’aire lliure: ‘Benvinguts a Catalunya. L’hivern i la primavera’ i ‘La Lluna i el Sol, la Dora i el Po’.

Més informació http://www.adifolk.cat/

Fotos de Ramiro Quirant