Els nens i la dieta mediterrània

notidieta-mediterraneaUn any més, la Fundació Agrupació Mútua, es troba a la recta final d’una altra edició de les Gimcanes sobre la dieta mediterrània amb gran èxit a les escoles de tota Catalunya.

Durant tot aquest any 2012, com a les edicions anteriors, centenars de nens i nenes de primària han participat en els circuits de proves destinats a fomentar els bons hàbits en l’alimentació dels més petits. “L’alimentació sana és molt important a totes les edats, però més durant la infància perquè és clau per assumir uns hàbits durant tota la vida”, indica la gerent de la Fundació Agrupació Mútua, Imma Playà. Es tracta de circuits de proves amb jocs, manualitats i tallers de cuina on els nens aprenen a cuidar l’alimentació i a fer menjars saludables. Cal recordar que la dieta mediterrània ha estat nomenada Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Una altra activitat és el Joc dels hàbits saludables que consisteix en un joc virtual per a nens i nenes d’entre 8 i 12 anys amb tres històries en les quals el nen ha d’ajudar a aconseguir bons hàbits saludables gestionant l’alimentació, l’activitat física i les relacions socials.

Una vegada més, la Fundació Agrupació Mútua, aposta per les accions socials i la seva contribució a les millores d’un futur sostenible. Per això, la contractació dels monitors per a les Gimcanes de la dieta saludable, han estat realitzats a través de la Fundació La Roda, la qual té l’objectiu de lluitar en contra de les mancances culturals dels barris més conflictius en el camp de l’oci infantil, juvenil i difondre la llengua, la cultura i les tradicions del país. D’aquesta forma, tots els beneficis dels serveis gestionats per La Roda són derivats al desenvolupament dels projectes soci-culturals de l’entitat. Gràcies a aquesta filosofia de contractació de serveis a entitats socials es potencia la xarxa de col·laboració i es potencien projectes que creen benefici social.

www.fundacioagrupacio.es