Mucho calor y muchas familias en la 40 edición de la Tamborinada.

Més de 30.000 persones van passar diumenge 11 de juny per la gran festa d’aniversari de la Tamborinada i la Fundació La Roda.

La jornada prometia calorosa i festiva quan, al voltant de les 8 del matí, els més de 1000 voluntaris començaven a preparar les carpes dels tallers i jocs per tot el passeig dels Til·lers. Des de les onze del matí i fins passades les set de la tarda, vam omplir les més de 17 ha del Parc amb tallers i activitats pensades per a tota la família, representacions teatrals, espectacles d’animació infantil, titelles, concerts, tallers, jocs i danses, gegants, contes i acrobàcies de circ.
L’històric clown manresà Marcel Gros, va ser el padrí d’honor d’aquesta edició tan especial. Una edició que va comptar amb la presència d’històrics de l’animació, la música i la cultura del lleure com Noè Rivas, Pep López i Àngel Daban que van coincidir dalt de l’escenari en una històrica representació.
El gran mestre de cerimònies, Pep Callau, va començar l’acte inaugural dalt d’un gran globus aerostàtic que va aterrar al ben mig de l’escenari acompanyat de l’himne de la Tamborinada. Començava l’acte inaugural “40 ANYS FENT RODA”.

La colla sardanista Xàldiga va tornar a embadalir amb la seva espectacular sardana aèria a més de 30 metres del terra acompanyats en aquesta edició de músics voladors.
Un gran pastís commemoratiu de l’aniversari va sorgir del centre de la plaça i va servir de llenç pel gran pintor Valentí Gubianes, que va pintar des de el seu interior un bonic missatge de felicitació.
Durant tot el dia, quatre escenaris repartits pel parc van acollir més de 40 espectacles que es van complementar amb una desena d’itinerants que van convidar en tot moment a participar de la festa als visitants de la Tamborinada.
L’espai “Nins”, situat al costat del llac i la carpa de “Fes-t’ho com vulguis” al costat de la cascada, van ser un no parar de petites personetes que van gaudir de circ, titelles i contacontes amb el millor ventall de companyies del moment.
L’escenari situat a l’anomenada “àrea pícnic” va ser testimoni dels millors trucs de màgia i les titelles més boniques que van deixar bocabadats a grans i petits.
La festa i la disbauxa es va concentrar a l’escenari de la plaça Prim. Allà la música i l’animació va fer protagonistes als més marxosos de la família. Com a cada edició, no va faltar la festa de l’aigua tan esperada i agraïda en una jornada de tanta i tanta i tanta calor.

En aquesta edició tan especial, una exposició amb fotografies històriques de les 40 Tamborinades rememorava cada una de les edicions en una petita exposició que es va ubicar a la mateixa plaça de la cascada. Les entitats que formen part de la Fundació La Roda, també van tenir un espai important en aquesta mostra fotogràfica.
Om a cada edició, el passeig dels Til·lers va ser una riuada de gent passejant entre les més de 60 carpes de tallers i jocs que les entitats van preparar per a la 40a Tamborinada. Es van veure peixets, barrets d’aniversari, pastissos, gimcanes, instruments musicals, titelles artesanes i un munt d’artesanies pròpies d’esplais i entitats del món del lleure.

Un cop més, la directora de La Roda, l’Anna Corbella, ha destacat que malgrat la calor que hem patit, la coincidència de diversos actes culturals, esportius i polítics, destaca que “l’èxit obtingut en aquesta edició torna a demostrar la importància de la cultura del lleure al món de l’educació social i de cultura general d’un país”. La directora, com sempre, va voler destacar la important tasca dels més de 1000 voluntaris que van participar en aquesta edició i que pertanyen a les 83 entitats que formen part de la Fundació La Roda.

La Tamborinada també va rebre la visita d’autoritats com el Director General d’Acció Cívica i Comunitària, Bernat Valls; la Directora General de Política Lingüística, Ester Franquesa; la Cap de secció de Formació i Educació de l’Agència Catalana del Consum, Rosario Arcas; la Consellera de Cultura Coneixement Creativitat i Innovació, María José Arteaga; el Cap del Departament de Promoció de la Infància, l’Adolescència i la Gent gran, Carles Gil; I el Cap de Cultura Popular de l’Institut de Cultura de Barcelona, Francesc Fabregat.