Estiu de casals, colònies i campaments.

tamborinada-2005-tallers-09Segons la Direcció general de Joventut de la Conselleria de Benestar Social i Família de la Generalitat, prop de 170.000 nens i joves han participat durant aquest estiu en alguna de les 3.766 activitats d’educació al lleure que s’han organitzat a través de la Conselleria. Si bé el nombre de participants és important, s’ha experimentat un descens de l’1,5% respecte al 2011.

Els casals, colònies i campaments són les opcions d’estiu per a molts nens i nenes a Catalunya on més 23.500 monitors han vetllat pel correcte funcionament d’aquestes activitats.

Per tipologia d’activitats, els casals han estat els més concorreguts amb 103.600 joves i el 51% del total d’activitats, seguit de les colònies amb 44.100 participants i el 24% de les activitats, les acampades amb 16.100 participants i 17%, les rutes amb 3.700 i 6% i finalment els camps de treball on 2.700 representen al 2%.

Per mesos, juliol ha concentrat la major part de les activitats amb el 54%, mentre que al juny es van produir el 33%, a l’agost el 13% i al setembre tan sols un 2%.

 

30 anys de formació de monitors a Catalunya.

 

Durant els últims 30 anys, Catalunya ha format a 100.000 monitors d’educació en el lleure, mitjançant un curs específic que on teoria i pràctica s’ajunten.

Neus Querol, responsable d’una agrupació escorta de Castelldefels (Barcelona) va rebre el carnet número 100.000 en un acte celebrat en el Palau de la Música Catalana coincidint amb la commemoració dels 30 anys de l’inici de la regularització de la formació de monitors a Catalunya.

En aquest acte el conseller del ram, Josep Lluís Cleries, va recordar la seva experiència personal com a monitor i va assegurar que totes aquelles persones que han aconseguit el títol d’educador en el lleure “no deixaran mai de ser-ho perquè es tracta d’una educació per a la vida”. A més, va ressaltar el paper dels monitors com a “transmissors de valors”, destacant que hi ha milers de joves catalans que inverteixen el seu temps lliure en l’educació dels nens i nenes sense esperar gens a canvi.