Èxit d’assistència a la VI edició del Deslimita’M.

La violència masclista, les relacions amb els companys de l’escola, les xarxes socials, el sexe i les drogues son algunes de les temàtiques de les obres creades pels joves en el projecte «Actuem!».

La Fundació La Roda i ImpactaT Intervencions Teatrals, amb la col·laboració de la Fundació Autor de la Societat General d’Autors i Editors (SGAE) van presentar la VI Trobada de Teatre Social per a Joves, «Deslimita’m» el dissabte, 20 d’abril, a la Barcelona Arts on Stage, BARTS de l’Avinguda Paral.lel.

Aquesta trobada és el resultat final del treball que els joves han realitzat en el marc del projecte “Actuem” en una edició destacable entre d’altres coses per la gran assistència de public.

Durant la trobada els adolescents, provinents de centres oberts, casals, centres cívics i instituts de diferents poblacions com ara St. Adrià del Besós, Abrera, Sant Just Desvern, Badia del Vallès, Pallejà, Cardedeu i de 4 barris de Barcelona (Raval, Les Corts, Ciutat Vella i Poble Sec), van escenificar les seves preocupacions i aspiracions amb històries basades en la seva quotidianitat i les seves vivències. Després de cada representació, es va obrir un petit debat entre el públic sobre la temàtica tractada en cada obra.

En aquesta sisena trobada, els grups de joves van desfilar per l’escenari des de les deu del matí fins ben entrades les tres de la tarda, compartint en els seus espectacles el seu parer sobre diferents temes socials que els preocupen.  Un cop acabat l’acte, la presidenta de La Roda, Lluïsa Celades, va explicar que el resultat del treball amb els joves es nota en el fet de que la implicació amb l’entorn es torna més participativa deixant enrere inseguretats. A més a més, va destacar que no es pot deixar “tota la feina a les escoles”, el paper de les famílies i les entitats socioculturals és un factor molt important en la formació dels joves.

Per la seva part, Anna Caubet de Impacte Intervencions Teatrals, va manifestar la satisfacció que representa poder veure com creix l’interès de mes persones com ho demostra l’alta participació en aquesta sisena edició, tant de públic com de participants: “Hem rebut cartes d’agraïment dels assistents a la Mostra, sobre tot dels educadors dels centres que hi van portar als seus grups de joves i que tal com ens comentaven des del Centre del Submarí del Port, van estar pendents de les obres i entusiasmats de veure nois i noies que compartien els seus dubtes i problemes dalt l’escenari, fins el punt de no engegar cap vegada el mòbil”.

El Teatre Social, com el seu nom indica, troba la seva matèria primera en la realitat social de l’entorn i la quotidianitat, amb els conflictes i les contradiccions que els conformen.

El teatre és una excel·lent forma artística d’expressió però també és una forma de coneixement, tant de nosaltres mateixos com del nostre entorn, i pot ser també una forma de conèixer millor el món en que vivim per transformar-lo de la millor manera.

El teatre com a mirall de la nostra societat. En àmbits com l’educació, en el lleure i la intervenció social, el teatre social es converteix doncs en una eina efectiva, una eina dinàmica i participativa que permet treballar de manera satisfactòria i amb resultats notoris.

El teatre crea espais de llibertat on podem alliberar els nostres records, les nostres emocions i la nostra imaginació. Ens ofereix eines i estratègies per analitzar els nostres conflictes i trobar les nostres pròpies solucions.