“Fem un te?”

teEl passat 9 de novembre vam rebre la visita del Institut Diversitas a La Roda per explicar el seu projecte orientat a sensibilitzar la ciutadania per resoldre conflictes i promoure la convivència als barris.

Arran d’aquesta proposta, va sorgir la primera trobada “Fem un Te” inclosa a la dinàmica de la Xarxa BCN a les instal·lacions que la Roda té al carrer de la Sèquia de Barcelona.
Els Bancs del temps com a exemple d’economia alternativa va ser el tema de conversa que va proposar Diversitas al voltant d’una tassa de te dirigida per Josefina Altés.

A Barcelona es promou la convivència impulsant projectes com ara la Xarxa Antirumors amb l’objectiu de combatre els rumors, els tòpics i estereotips negatius que circulen vers diferents col·lectius a la ciutat.

Mitjançant entrevistes a representants d’associacions i enquestes a professionals de diferents institucions es detecten rumors en relació a temes com l’ús o abús de les prestacions socials, sanitàries, l’exempció d’impostos a algun col·lectiu concret… i altres falses afirmacions a les quals es pot fer front amb informació veraç i objectiva. És per això que la Xarxa elabora un contra argumentari d’acord amb dades d’informes i estudis que contradiuen aquestes afirmacions i segons informació proporcionada pels diferents serveis de la ciutat.
L’estratègia antirumors es fonamenta en una xarxa d’entitats, ciutadans i ciutadanes als quals se’ls forma com a agents antirumors i són els qui poden contrarestar-los des de la proximitat.

info Institut Diversitas