Amb Ulls de Barri

Sobre el projecte:

«Amb Ulls de Barri» és un projecte de creació artística comunitària impulsat per la Fundació la Roda als barris de Sant Pere Santa Caterina i la Ribera.

Convidem als veïns i veïnes a reflexionar sobre l’espai públic a través de la cultura i els aprenentatges artístics. Pretenem generar espais de reflexió col·lectiva des d’on poder compartir amb els altres la visió que tenim sobre el nostre entorn.

La nostra missió

Afavorir la convivència i la cohesió social a través de la pràctica cultural.

Amb qui?
Ens adrecem als veïns i veïnes de Casc Antic. Volem treballar amb col·lectius que responguin a diferents perfils per tal de que la mirada que construïm entre tots pugui reflectir al màxim la diversitat inherent al territori.

Per què?
Partim del barri de Sant Pere, Santa Caterina i La Ribera, un territori marcat per la seva diversitat que necessita treballar per la cohesió i la convivència. Creiem que cal invertir esforços en dinamitzar l’espai públic i convertir-lo en un espai de trobada i reconeixement mutu.
De la mà de professionals de l’àmbit de la cultura que ja operen al territori, volem impulsar una sèrie de processos de reflexió entorn la percepció que tenen els veïns i veïnes del seu entorn. Necessitem també la complicitat de totes aquelles entitats, associacions o grups informals que treballen amb la comunitat i que poden enriquir el projecte amb les seves aportacions.

Com?
Creiem que l’observació del territori, la investigació i la reflexió compartida han de ser la base del nostre treball.

Proposem la cultura i l’aprenentatge artístic com a eina per dinamitzar tot aquest procés.

La creació artística col·lectiva ha d’esdevenir el mitjà a través del qual comuniquem i donem a conèixer el resultat de tot plegat.

Visita el blog “Amb Ulls de Barri”