“La Roda als Barris” a les Jornades Associatives i Culturals de Badia del Vallès

dscn3238Aquesta setmana el projecte “La Roda als barris” a estat present a les Jornades Associatives i Culturals de Badia del Vallès de la mà del Mag Toni de las Heras.

Amb aquesta iniciativa educativa i social, La Fundació La Roda porta espectacles i tallers als barris de tot Catalunya amb la intenció de millorar el lleure dels infants i dels joves amb el propòsit de lluitar contra l’exclusió social i millorar la societat mitjançant l’art i la cultura.

La Roda als Barris és el projecte troncal de Fundació La Roda i Consisteix en una extensa programació d’espectacles familiars i de tallers lúdics i formatius amb la participació de prop de cent entitats d’educació en el lleure situades en els barris més desfavorits de les diferents poblacions on incidim.

És una iniciativa associativa que d’una banda dóna vida a més de setanta companyies d’una qualitat excel·lent que es dediquen al món de l’espectacle familiar i de l’ educació en el lleure, i de l’altra reforça les línies educatives i d’integració de les entitats dels barris i poblacions més desafavorides o bé amb més mancances de recursos socioculturals.

Les entitats beneficiàries de la programació estan situades en barris amb importants reptes de cohesió social i amb molta població nouvinguda. Aquests barris tenen un fort nivell de població en risc d’exclusió social mancades de recursos educatius i formatius, són entitats que es dediquen a formar en valors de convivència i participació i necessiten reforç fent una tasca de dinamització de la vida social, cultural i associativa als barris amb més reptes i feina a fer.