La Tamborinada commemora els fets del 1714

unnamed3Finalment el bon temps ha acompanyat aquest diumenge la festa major de les entitats de la Fundació La Roda: La Tamborinada amb més de 100.000 persones previstes que passaran per la Ciutadella durant tot el dia. Ningú ha volgut faltar a la cita amb les entitats del món de la cultura i el lleure d’arreu de Catalunya.

En aquesta 37a edició, dedicada a la commeració del Tricentenari, les més de 80 entitats que formen part de La Roda han viatjat en el temps per retornar els jocs i tradicions de l’època tal com es feia a la Catalunya de fa 300 anys. Els gremis dels macips de ribera i els bastaixos, dels pintors, dels oripellers, dels barretaires, dels perxers, dels mestres d’aixa, dels confiters, dels dauradors, dels taverners, dels flequers i fornes han servit per il·lustrar els escenaris dels espectacles repartits pel parc, fent l’ullet a la històrica Barcelona dels oficis.

La festa per a tots els públics ha començat a les onze del matí amb la lectura dels poemes “La Memòria lúdica 1714” a càrrec de l’actriu catalana Montse Guallar, que ha estat la primera padrina a la història de la Tamborinada. La dansa ha estat el mitjà escollit per explicar la caiguda de Barcelona per part dels 24 dansaires del Cor de Catalunya amb “1714: Diari d’una esperança” i els Miquelets de Catalunya han fet unes salves d’honor per començar la Tamborinada. L’acte d’obertura ha comptat amb la presència del Conseller de Cultura, Ferran Mascarell i la Consellera de Benestar i Família, Neus Munté.

Durant tota la jornada, s’han succeït les diverses representacions teatrals, espectacles d’animació infantil, actuacions de pallassos, titelles, concerts, tallers de màgia, jocs i danses, gegants, contes i acrobàcies de circ que han omplert la Ciutadella de gom a gom.

Un dels molts moments màgics es produirà a la cloenda quan el cel esdevingui un marc infinit d’estels portadores dels desitjos de tots els nens i nenes que durant tot el dia han anant escrivint en petits papers de colors. Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries explicaran a través d’una paròdia de lliçó magistral, la presència de la jota en el segle XVIII a Catalunya amb la “Jota Profana”. Serà en aquest moment quan comptarem amb la presència del Comissari del Tricentenari de l’Ajuntament de Barcelona, Toni Soler.

Un cop més, l’èxit d’aquesta edició, demostra la importància de l’educació al món del lleure com a suplement al bon desenvolupament social de les persones i que la feina dels més de 1000 voluntaris reunits d’entre totes les entitats de La Roda és una energia inesgotable de positivisme i de fer les coses com cal.