La tipografia “Anna” al cartell de la Tamborinada 2014

anna2Amb el lema “Sumant Capacitats” l’Anna Vives ha creat la seva tipografia de lletres solidària amb l’objectiu de representar a tot el col·lectiu de persones amb necessitats especials.

L’Anna Vives treballa a la Fundació Itinerarium on tenen com a objectiu desenvolupar projectes que millorin l’abast i la qualitat dels processos educatius i socials. Al setembre de 2011 l’Anna va començar a treballar la seva lletra amb un equip de persones aconseguint, un any més tard, la seva digitalització alfabètica apta per escriure en qualsevol ordinador.

La tipografia Anna és el resultat de l’observació de l’entorn i la investigació de diferents publicacions impreses. La intenció original de la tipografia és imitar els traços de l’escriptura d’Anna, una grafia molt particular, ja que barreja caràcters en majúscula i minúscula indistintament. En ser una tipografia de lletra lligada és molt adequada per utilitzar en textos curts o de caràcter informal. Està composta per 126 caràcters corresponents a l’alfabet llatí, signes de puntuació, accents, alguns caràcters especials i properament serà adaptada a més idiomes. La tipografia Anna ha rebut el suport de coneguts esportistes com ara Andrés Iniesta, Jorge Lorenzo o Vicente del Bosque i va estar escollida per l’equipació del Barça al passat Trofeu Joan Gamper.

Et vas imaginar mai que series tan famosa?

No. Diuen que sóc famosa. Però faig el mateix que sempre. El que més m’agrada és tenir una feina, amics, i la meva família. La resta, ser famosa, no és important. Però sí que m’agrada que les persones valorin la nostra feina i em felicitin. Em dona confiança i em fa molt feliç. Sobretot si puc ajudar a sensibilitzar sobre les nostres capacitats.

Quan eres petita, què volies ser de gran?

Volia simplement treballar com els meus altres germans. La meva primer feina a un supermercat no em va agradar gens. Era com una sauna. No tenia companys. A mi sempre m’ha agradat escriure i dibuixar i per sort a la Fundació Itinerarium van confiar amb mi i treballo del què m’agrada. És important que tothom trobi el seu element: allò, aquella característica, que et fa ser especial i donar el millor de tu mateix.

10176059_748542335170912_9179534866717915546_nEnguany, La Roda ha fet servir el teu tipus de lletra pel cartell de la Tamborinada. Que en penses d’una festa on pots trobar tantes persones que treballen per l’educació en el lleure?

De dilluns a divendres la gent treballa. Però l’autèntica qualitat de vida la vivim en el nostre temps lliure. Jo surto amb els amics als restaurants, karaokes, discoteques, excursions. Sense el lleure seria tot molt avorrit. La vostra feina m’encanta.

La Fundació Itinerarium, ofereix gratuïtament la tipografia només a particulars (accions no comercials) i escoles de tot el món amb l’objectiu que serveixi per fer-ne un bon ús didàctic i també de sensibilització.

Així és, els recursos de la lletra ens permeten crear el projecte BOX21. Ara mateix centrat a crear circuits inclusius permanents a diferents ciutats per córrer o caminar. Prop de la natura i amb una certa dificultat. El primer a Llívia l’1 de Juny. Els poden fer qualsevol persona del món. Per això és inclusiu. Defensem el disseny universal. Pensem en accions que puguin ser útils per tots i totes. Així segur viurem un món més social.