La UVic-UCC commemora el 125è aniversari de Joan Amades

20150707_113615L’Espai Josep Vernis de la Universitat de Vic (UVic-UCC) acollirà aquest estiu l’exposició «El món del joc a l’univers de Joan Amades», una mostra que pretén aprofundir en una de les facetes del folklorista català nascut ara fa 125 anys i que es va estrenar a la Tamborinada 2015.

La Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) de la UVic-UCC han organitzat l’exposició, en la què a més de la Fundació La Roda també col·labora la Companyia Jocs de l’Anònima i l’Oficina de Gestió Cultural.

Joan Amades va ser un reconegut folklorista català que va treballar per recopilar i conservar la cultura popular del país. D’entre els molts temes en què va aprofundir, el joc ocupava una part important del seu interès i això explica, en paraules dels organitzadors, la tria que s’ha fet per a l’exposició. La mostra apropa al públic la tasca del folklorista en aquest àmbit des del record i l’homenatge, però també reflexiona sobre la vigència de la feina de persones com Amades.