Neix “El País que Volem”

7590858_300x300El País que Volem, l’eina ciutadana per construir la Catalunya del segle XXI

La presidenta de la Fundació La Roda, Lluïsa Celades, va assistir el passat 29 de maig a l’acte de presentació de “El País que Volem” que va tenir lloc al Born Centre Cultural. El coordinador, Martí Olivella, va explicar les característiques d’aquest nou projecte acompanyat de la vicepepresidenta de “El País que Volem”, Alícia Casals, del membre del secretariat de l’ANC, Jordi Manyà i del president de l’ENS, Antoni Carner.

Aquesta és una iniciativa de participació social i ciutadana que neix de la unió de diverses entitats de la societat civil i és per això que compta amb un Consell Ciutadà amb persones de diversos àmbits acadèmics del país, com Antoni Castells, Pere Joan Cardona o Lluís Llach, entre d’altres.

Per donar veu al conjunt de la població, “El País que Volem” comptarà amb diversos canals d’interacció, com la web oficial, on els usuaris poden plantejar reptes i propostes relacionades amb el país que desitgen; espais de diàleg en mitjans de comunicació i actes arreu del territori i voluntaris que recolliran les idees en ells expressades.

“El País que Volem” és un procés participatiu obert a tothom on es pot accedir i llegir tots els continguts i fer aportacions participant creant reptes o plantejant propostes a reptes existents d’altres usuaris.

Amb aquesta iniciativa, es vol aconseguir afavorir el coneixement i el diàleg sobre quin país volem i sobre com ha de ser l’organització social, política, econòmica i ambiental per viure en un país millor.