Nova Junta Directiva a la Taula del Tercer Sector

19129939193_e3771c275b_zL’Assemblea General de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya va presentar el passat 16 de juliol la nova Junta Directiva que dirigirà la institució els propers tres anys (2015-2018).

L’Oriol Illa va ser escollit com a nou president en substitució d’Àngels Guiteras que ha estat al capdavant de la institució durant 2 mandats de 3 anys cadascun.

L’acte de presentació del nou president i la nova Junta Directiva de la Taula del Tercer Sector, al qual va assistir la directora de La Roda, Anna Corbella, va acollir més 300 personalitats i representants d’institucions.

L’espai on es va celebrar va ser a l’Auditori de l’ONCE a Barcelona, i hi van intervenir l’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, la Vicepresidenta del Govern de la Generalitat i consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa.

En el seu primer discurs com a president de la Taula del Tercer Sector, Oriol Illa va demanar situar les polítiques socials al centre de les polítiques públiques, al marge de l’evolució de l’economia. I va fer una crida perquè el Tercer Sector enforteixi la seva capacitat transformadora per lluitar per una societat més justa.

Per primera vegada a Catalunya, el procés de votació de l’Assemblea General de la Taula del Tercer Sector es va fer mitjançant un sistema accessible per a les persones amb discapacitat visual: la inserció de codis QR a les paperetes de vot, van permetre la lectura de les paperetes mitjançant el telèfon mòbil. Les entitats de l’àmbit de la discapacitat de la Taula del Tercer Sector fa temps que reclamen que aquesta tecnologia s’implanti en totes les conteses electorals.