Pallassos Sense Fronteres compleix 20 anys de somriures.

48167_10151341398206559_1099860299_nLa Fundació La Roda va ser especialment convidada a l’acte on, a més de ser el punt de partida real de diversos equips de pallassos a les seves destinacions per tot el món, van anunciar la participació el proper 2 de juny a la Tamborinada 2013. Serà una participació especial i plena de sorpreses per a tot el públic familiar que, com cada any, es donen cita al Parc de la Ciutadella de Barcelona.

Pallassos Sense Fronteres van celebrar aquest passat dimarts 26 de febrer el seu 20 aniversari en una roda de premsa realment especial a la Sala del Teatre Lliure de Montjuïc. L’arribada en les seves furgonetes a l’acte va ser l’inici de la roda de premsa on el president de l’entitat, el pallasso Tortell Poltrona, va explicar que aquesta ONG compta ja amb una desena de països federats, que han dut a terme 708 viatges en els quals han realitzat 10.707 espectacles “fets amb el llenguatge universal del riure, entès per tots els nens” i que des de fa 14 anys l’ONG també treballa en hospitals i presons en les quals duu a terme tasques de suport emocional.

Després de la roda de premsa, Poltrona, acompanyat de Carlos Requena, director de l’ONG, Montserrat Trias, secretària i Pep Callau, vocal, va sortir a la plaça on li esperava la furgoneta amb la qual va arribar per emprendre el viatge número 709 de l’ONG, cap a Etiòpia.
Les dades:

El logotip de l’entitat es va crear durant la segona expedició en un àrea de servei sobre un tovalló de paper, en el qual Poltrona va dibuixar el nas d’un pallasso amb la forma del globus terraqüi, els ulls amb tires d’esparadrap i la boca amb la silueta d’un cor.

Pallassos sense Fronteres ha fet riure a més de 3,5 milions de nens en situació de vulnerabilitat d’un centenar de països castigats per la fam, els conflictes bèl·lics i les desigualtats socials.

La primera actuació de Pallassos Sense Fronteres es va realitzar en el camp de refugiats de Veli Joze, a la península croata de Ístria, durant la guerra de l’antiga Iugoslàvia.