Som Cultura Popular, una mostra del patrimoni immaterial a Barcelona

La Fundació La Roda, com a entitat que promou la cultura, les tradicions festives i la llengua catalana va assistir a la jornada inaugural de la mostra de cultura popular, “Som Cultura popular”, que l’Ajuntament de Barcelona va programar del 21 al 24 de gener amb més de 130 associacions participants i prop de 300 propostes i activitats.

La mostra “Som Cultura Popular” va néixer per generar un trànsit d’idees i informació entre els diferents col·lectius de la cultura popular de la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona amb la col·laboració del Departament de Cultura i de l’ENS de l’associacionisme cultural català ha estat l’organitzador d’aquesta primera edició de la Mostra amb la guia del Museu Etnològic, que va aconseguir reunir diverses exposicions d’arreu de Catalunya sobre cultura popular.

La mostra va estar adreçada a les entitats i als practicants de la cultura popular que hi ha actualment a Barcelona, però també als estudiosos, antropòlegs i etnògrafs d’arreu del país, així com a les federacions i confederacions d’àmbit nacional. Aquesta primera edició va ser un espai plural amb diversos apartats com ara “Coneix” amb el museu nòmada o l’espai de les pantalles i la cultura popular a l’escola. “Ensenya’t” va ser l’espai de mostra d’entitats, la mostra editorial, els mitjans de comunicació i les fires de productes festers i de joguines.