Tallers amb valors socials, culturals i de lleure: Tamborinada 2018

Ja queda menys per a la celebració de la festa familiar més gran de Barcelona. El Parc de la Ciutadella serà com sempre l’espai triat per la gran trobada el 27 de maig de 2018 i que comptarà amb la participació de diverses associacions i entitats que formen part de la Fundació la Roda.

A partir de les 11.00 i fins a les 20.00 h es durà a terme la XI edició d’aquesta festa familiar, solidària, cultural i diversa: La Tamborinada 2018. Durant tot el dia trobareu els millors espectacles d’animació infantil i familiar repartits als diferents escenaris del parc i els tallers no poden faltar!

Taller de maraques
Taller de construcció d’instruments musicals amb material reutilitzat per a petits i grans. Aprendrem a fabricar unes maraques, un instrument senzill però molt bonic. Amb xapes, filferro i taps de suro donarem vida a quelcom divertit i musical. Un taller per fer en família.

Aquest taller s’emmarca a dins del projecte ReSíclem, sobre sensibilització mediambiental que utilitza diverses formes d’expressió cultural i artística per arribar a infants i joves.

Taller de percussió
Un taller per treballar petits i grans les tècniques de percussió pròpies de l’Àfrica occidental -entre ells el djembé-. El desenvolupament del taller està dirigit per un músic que guiarà als participants per arribar a tocar unes peces rítmiques tot alternant cants. Un espai on de forma amena i dinàmica es descobreix un llenguatge musical amb els seus propis codis.

Aquest taller s’emmarca a dins del projecte d’Interculturalitat, el qual aporta eines educatives, lúdiques, formatives, artístiques i culturals per fomentar el coneixement mutu i el diàleg intercultural i per afavorir la cohesió social als barris i a les ciutats on treballen les nostres entitats adherides.

Taller de cistelleria
Aquesta proposta està orientada al fet que la família s’apropi de forma cooperativa a la creació d’un cistell. La cistelleria és una tècnica artesana que ens connecta amb una de les tradicions de la nostra cultura popular.

Aquest taller s’emmarca dins el projecte Fem Festa, Fem Barri, una iniciativa que també dóna vida a més de dues-centes companyies d’una qualitat excel·lent que es dediquen professionalment al món familiar i de l’educació en el lleure, i reforça les línies educatives i d’integració de les entitats adherides. Totes aquestes entitats treballant en xarxa amb plans comunitaris o a equipaments de la ciutat.

Taller de bossa de pa
Un taller familiar on de forma cooperativa podreu pintar una bossa de pa que un cop a casa podreu utilitzar cada dia i reduir el consum de bosses de plàstic que tant de mal fan al medi ambient i sobretot als nostres mars.

Aquest taller s’emmarca a dins del projecte DeTendes, dedicat a conscienciar als nens i nenes sobre el valor d’allò que comprem i l’impacte que causa al medi ambient i a la societat. Utilitza diverses formes d’expressió cultural i artística per arribar als infants i joves i llurs famílies.

Altres tallers
A més dels tallers inclosos en projectes de La Roda, hi hauran uns altres desenvolupats per entitats que enguany se sumen al projecte Tamborinada 2018:
Ecojuga (Activa la Cultura & La Residual): parc de jocs fets amb material reciclat per a famílies.
Xarxa antirumors (Ajuntament de Barcelona): Taller animat que tracta els rumors i estereotips sobre diversitat cultural de forma lúdica i divertida.
Espai inclusiu (ECOM): ‘Joc de la diversitat’, ‘Joc sobre rodes’ i ‘Mira com pinto’.