Visitem la Fira Mediterrània

La Fira Mediterrània de Manresa, es va cloure el passat 10 de novembre amb la visita de més de 1000 professionals acreditats, procedents de 34 països, i amb el doble de trobades entre artistes i programadors que l’any passat.

Durant tot el cap de setmana ens hem atipat d’espectacles, concerts, contes i més coses per poder afegir a la programació de La Roda. Tot i que enguany el certament ha fet curt d’espectacles familiars i de carrer, ens hem sorprès gratament amb grups que ja coneixíem però que han aportat innovacions que de ben cert us recomanem. És el cas del Galiot Teatre, que van presentar el nou espectacle ‘Bowt’s’ o ‘Grans titelles rodants’. Les titelles estan inspirades en unes joguines antigues típiques dels anys trenta anomenades arrossegadors i s’han construït de manera totalment artesanal amb fusta reciclada. Es tracta d’un espectacle molt participatiu on el públic queda bocabadat per la grandària de les titelles i pel so que fan quan es comencen a moure.

L’Obrador dels somnis també va ser present amb la seva parada de jocs de fusta “Anima’ls”, un zoo de jocs mecànics on els nens i les nenes de totes les edats podien descobrir diferents mecanismes i sons amb forma d’animals. Prop de 25 figures diferents que conformaven un zoològic d’enginys mecànics que només es movien i funcionaven quan algú els accionava.

En definitiva, el Passeig Pere III es va omplir de parades d’alimentació, artesanies i entitats culturals que també organitzaven activitats familiars i que se solapaven amb els espectacles itinerants fent del passeig per la Fira una experiència important de sensacions.